Hallo
Ik heb een verrassend probleem. Ik werd geleid om een familie van onderdelen te maken voor het modelleren van CHC-schroeven. Deze familie is klassiek gebaseerd op een Excel-sheet die de geometrie definieert, maar ook de referentie van de schroef voor elke configuratie. Deze referentie wordt gebruikt in de nomenclatuur in de tekening. Het probleem is dat deze referentie, die goed gedefinieerd lijkt te zijn op de Excel-sheet voor alle schroeven, slechts in de nomenclatuur voor sommige van hen in aanmerking wordt genomen. Zelfs bij gebruik van het deelvenster met aangepaste eigenschappen wordt de verwijzing niet geaccepteerd (klikken op Toepassen verdwijnt). Ik voeg hier een illustratie van bij. Ik heb vaak gemerkt een ergernis tussen SW en Excel (vooral bij het gebruik van de formules in de cellen, de ene keer werkt het en de andere keer niet, en dan crasht het soms, fatale fout ...) maar zoals deze nooit. Is iemand van jullie dit probleem ooit tegengekomen en/of heeft iemand een verklaring?
Bovendien, in een tekening, hoe laat je het pictogram linksonder verschijnen voor een revisietabel om een nieuwe revisie te genereren? Mijn tafels hebben niets, ik moet alles handmatig doen, wat veel interesse verliest.
Ik heb SW 2015 64 bits SP5.0
Heel erg bedankt voor je hulp
probleme_proprietes.pdf