Eigenschappen en nomenclatuur

Hallo

Ik heb een verrassend probleem. Ik werd geleid om een familie van onderdelen te maken voor het modelleren van CHC-schroeven. Deze familie is klassiek gebaseerd op een Excel-sheet die de geometrie definieert, maar ook de referentie van de schroef voor elke configuratie. Deze referentie wordt gebruikt in de nomenclatuur in de tekening. Het probleem is dat deze referentie, die goed gedefinieerd lijkt te zijn op de Excel-sheet voor alle schroeven, slechts in de nomenclatuur voor sommige van hen in aanmerking wordt genomen. Zelfs bij gebruik van het deelvenster met aangepaste eigenschappen wordt de verwijzing niet geaccepteerd (klikken op Toepassen verdwijnt). Ik voeg hier een  illustratie van bij. Ik heb vaak gemerkt een ergernis tussen SW en Excel (vooral bij het gebruik van de formules in de cellen, de ene keer werkt het en de andere keer niet, en dan crasht het soms, fatale fout ...) maar zoals deze nooit. Is iemand van jullie dit probleem ooit tegengekomen en/of heeft iemand een verklaring?

Bovendien, in een tekening, hoe laat je het pictogram linksonder verschijnen voor een revisietabel om een nieuwe revisie te genereren? Mijn tafels hebben niets, ik moet alles handmatig doen, wat veel interesse verliest.

Ik heb SW 2015 64 bits SP5.0

Heel erg bedankt voor je hulp

probleme_proprietes.pdf

Hallo 

Het heeft er misschien niets mee te maken, maar het viel me op dat degenen die niet in aanmerking worden genomen twee cijfers achter de komma hebben; Test zie door de rib af te ronden. Misschien is het een bug...

Dsl niet al te wakker in de ochtend toen ik keek. Er zijn niet alle refs en bovendien heb ik net getest en het heeft er niets mee te maken... :-(

Het is inderdaad een bug

Bedankt

Selectievakje A3 moet hebben als "Naamveld" in Excel = "Familie"

??

Kijk anders of er in de instellingen van de configuratiefamilie (bewerkingsfunctie) een vinkje staat voor: "Updates rapporteren..." "

Met deze optie, wanneer u in de Excel werkt, verlaat u de Excel en SolidWorks is actief, het geeft een "zeer snelle pop-up" (rechtsboven) van het grafische venster weer.

Deze "pop-up" is moeilijk te lezen (soms ga ik zelfs door een screenshot heen; maar het is echt niet gemakkelijk om te doen...).

Maar erg handig omdat het in veel gevallen toelaat om het probleem in een Excel op te lossen....