Aangepaste eigenschappen - Formuliereditor [SOLIDWORKS]

Hoi allemaal

Ik probeer een formulier voor aangepaste eigenschappen te maken om een paar dimensies van mijn kamer aan te sturen.

Dus ik open het tabblad voor het maken van formulieren, dus ik maak mijn formulier en sla het op onder het pad dat is vastgelegd in Extra, Opties, Bestandslocaties, Aangepaste eigenschapsbestanden:

C:\ProgramData\SOLIDWORKS\SOLIDWORKS 2015\lang\english

Ik zie het echter nog steeds niet in het invoegen van aangepaste eigenschappen (zie bijlage).

Kan iemand mij helpen?

Ps: Ik ben op SolidWorks 2015 SP 3.0.

capture.jpg

Hallo, wat is het bestandsformaat? Misschien vindt een Windows-zoekopdracht van de extensie snel de map.

u hoeft het formulier niet onder sw te maken, maar met het hulpprogramma Forum Editor.

Anders kan sw het niet vinden... nou zo was het onder SW12 (en het volgde onder SW15).

Hallo

Ik raad je aan om je bestanden naar een netwerklocatie te verplaatsen om ze toegankelijk te maken voor andere SW-gebruikers. Bovendien wordt dit in het geval van een verandering van station gefaciliteerd.

Door Opties te doen, vervolgens Bestandslocaties , vervolgens Bestand met aangepaste eigenschappen en uw map toe te voegen.

[bewerken] Blijkbaar is de bestandsextensie prtprp

capture.png
2 likes

Er zijn twee bugs gemeld aan SolidWorks, die meldt dat de bestanden standaard niet in de juiste map zijn opgeslagen:

SPR #:
453282

In een omgeving met meerdere zw's is het standaardpad voor opslaan als van Property Tab Builder niet het pad op de bestandslocatie voor het bestand met aangepaste eigenschappen

SPR #:
881624

In Property Tab Builder,Lijst van tekstbestand slaat zijn pad (locatie) niet op bij het handmatig aanwijzen van het pad.

Dus mijn eerste bericht is nog steeds geldig:

Een zoekopdracht in Windows (door de zoekopties voor systeembestanden te activeren) op type zou u in staat moeten stellen om te zien in welke map ze zich bevinden, de typen zijn:

.prtprp voor onderdelen

.asmprp voor assemblages

.drwprp voor tekeningen

.wldprp voor gelaste constructies

Anders, om de editor uit SolidWorks te starten:

Klik om te beginnen op Alle programma's > SOLIDWORKS version SOLIDWORKS Tools > Property Form Editor. 

1 like

Dank u voor uw antwoorden, inderdaad het formaat is in prtprp.

@remrem, zoals je in je schermafbeelding kunt zien, is de knop "toevoegen" van Opties en vervolgens Bestandslocaties en vervolgens Bestand met aangepaste eigenschappen grijs, dus ik kan geen nieuwe locatie toevoegen. Dit wijze advies houd ik in ieder geval in acht! We zullen EPDM hebben, misschien kunnen we het gebruiken om deze documenten samen te voegen.

@opiep27, zelfs wanneer het maken van het formulier vanuit het SW-hulpprogramma geen toegang krijgt, sla ik het toch op de juiste plaats op.

@PL, ik kan heel goed zien waar mijn bestanden zijn opgeslagen (zie bijgevoegde afbeelding) maar SW maakt de verbinding niet

[BEWERKEN] Je kunt inderdaad een nieuwe map toevoegen voor aangepaste eigenschappen, maar je moet de oude map verwijderen! Zelfs als hij dit doet, kan SW nog steeds geen toegang krijgen

capture2.jpg

De SPR bug #:453282 aangewezen door Lucas en dus de bron van de problemen...

Dus het wijzigen van de standaardmap naar een andere lost niets op?

Nou, ik heb het net geprobeerd met een onderdeelbestand en het werkt ... Dit zou dus komen door het gebruik van een montagebestand! Bij een assembly-bestand krijg ik altijd dezelfde melding: "Kan geen eigenschappenpagina vinden voor ASSEMBLIES-bestanden. Klik op 'Nu aanmaken...' ' om de editor voor het eigendomsformulier te starten.

Is er een ander formaat dan .prtprp voor formulieren met assembly's?

@PL, nee nee, ik heb het ook geprobeerd, maar ik heb de indruk dat het voortkomt uit het feit dat ik een assembly gebruik

Voor de assemblages is het asmprp

1 like

Inderdaad, zoals ik in mijn voorlaatste bericht aangaf (voorlaatste als je deze meetelt),  is de extensie anders voor het bestandstype!

Hier is de lijst nog een keer:

.prtprp voor onderdelen

.asmprp voor assemblages

.drwprp voor tekeningen

.wldprp voor gelaste constructies

3 likes

Ter info, SW heeft slechts 1 aangepaste bestandslocatie voor eigendommen.

Dus als je het wilt wijzigen, moet je het huidige verwijderen om het nieuwe pad te plaatsen.

Vergeten om het eigenschappenbestand ook naar deze nieuwe map te kopiëren.

1 like