Aangepaste eigenschappen

Hallo

Is er een manier om de aangepaste eigenschappen van een PRT- of ASM-bestand te sorteren of te herschikken?

Het zou zoveel gemakkelijker zijn om een woning in de lijst te vinden als ze alfabetisch zouden worden gerangschikt.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Ik denk het niet, maar je kunt ze ordenen via de formulierbeheerder

1 like

Hallo

misschien door een deelfamilie te maken, de PP's te importeren, ze te sorteren, het model bij te werken en de familie achteraf te verwijderen. OK, het is een hack, maar het kan werken, om een kopie te proberen voor het geval dat. 

Anders is de PP-manager erg handig.

1 like

In het idee van @a.leblanc kun je PP's kopiëren en plakken in XL, ze sorteren, ze in de kamer verwijderen en ze weer plakken van XL.

Het is nog steeds een hack.

Misschien zou een van onze macro-gekke ontwikkelaars dit voor ons kunnen automatiseren...

2 likes

Bedankt voor je antwoorden, ik was niet precies genoeg in de vraag, we gebruiken PDM, dus het is niet mogelijk om door de formuliereditor te gaan en een formulier te gebruiken.

Ik had de XLS-oplossing al overwogen, maar het dwingt me om al onze documentsjablonen te gebruiken, als onderaannemer gebruiken we verschillende sjablonen, afhankelijk van de klant, wat betekent dat we de afhandeling voor elk sjabloon moeten doen:(

Hallo

Met een macro en een stringvergelijker zou het het moeten doen. Ik heb de pc niet bij de hand, maar het is grotendeels te doen. Om te helpen had ik een tutorial gemaakt over het exporteren van pps. In principe is het hetzelfde, behalve dat ze in een tweede tabel moeten worden opgeslagen. 

1 like

Bedankt Yves, ik zal het zo snel mogelijk proberen.

Hallo

Het is misschien een beetje laat, maar hier is een stukje code in C# waarmee u de aangepaste eigenschappen van de actieve configuratie kunt nemen, ze alfabetisch kunt sorteren en vervolgens het resultaat kunt weergeven.

ModelDoc2 swModel = null;
swModel = ((ModelDoc2)(swapp.ActiveDoc));
CustomPropertyManager PropMgr = null;
ConfigurationManager swConfigMgr;
Configuration swConfig;
swConfigMgr = swModel.ConfigurationManager;
swConfig = swConfigMgr.ActiveConfiguration;

int nNbrProps;
int j;
object[] vPropNames;
string valOut;
string resolvedValOut;
string msg = string.Empty;
int custPropType;
List<string> ListeProp = new List<string>();

PropMgr = swConfig.CustomPropertyManager;

// Récupérer le nombre de propriétés personnalisées dans la configuration active
nNbrProps = PropMgr.Count;

// Récupérer le nom de la propriété personnalisée
vPropNames = (object[])PropMgr.GetNames();

// Récupérer le nom de la variable et la valeur assignée pour chaque propriété personnalisée
for (j = 0; j <= nNbrProps - 1; j++)
{
    PropMgr.Get2(vPropNames[j].ToString(), out valOut, out resolvedValOut);

ListeProp.Add(vPropNames[j].ToString() + " ==> " + resolvedValOut.ToString());
}

ListeProp.Sort();

foreach (string element in ListeProp)
{
    msg = msg + element + "\n";
}

MessageBox.Show(msg);

Vriendelijke groeten

1 like

En hier is het uitvoerbare bestand om te zien hoe het eruit ziet.

Vriendelijke groeten

listpropsw.zip

Info over het onderwerp in mijn tutorials:

http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_168.html

Bedankt Alain, maar in de lijst zijn de eigenschappen waarschijnlijk standaard op Solidworks, maar niet onze eigenschappen in het bestand.

We hebben specifieke eigenschappen die we gebruiken met PdmWorks, maar ze verschijnen niet, noch in "Edit List", noch in het eigenschappenbestand, wat logisch lijkt.

Bedankt Roger, zodra ik wat tijd heb neem ik een kijkje, ik kon je exe helaas niet visualiseren, het wordt systematisch verwijderd door onze antivirus en ik kan het niet voorkomen (interne instructie ).