Aangepaste eigenschappen + lijst met gelaste onderdelen

Hoi allemaal
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de eigenschap " BESCHRIJVING " gelast onderdeel op te halen om deze op te nemen in een aangepaste eigenschap, bij ons " Onderdeelbeschrijving "?
Het doel, laat me het uitleggen:
We doen veel multi-body gelast constructiewerkstuk, maar we worden gevraagd om een stroomschema op te stellen voor de werkplaats met één body per plaat. Tot nu toe kunnen we het redelijk goed redden met de lichaamsselectiefunctie. Vandaag wil ik onze onderdelen in assemblagemodus maken en niet in multibody, vandaar de interesse in het ophalen van de lichaamsinformatie die in de eigenschappen is gelast om automatisch alleen de onderdeelcartridge te vullen.

Hallo

Daar is een magische functie voor: het opnemen van lichamen.
Invoegen > functies> lichamen opslaan...

Met deze functie kunt u niet alleen onderdeelbestanden maken voor elk van de gelaste carrosserieën, de eigenschappen van de gelaste onderdelenlijst naar de nieuwe onderdelen kopiëren als eigenschappen van het bestand, maar u ook onderdeelbestanden maken voor elk van de gelaste onderdelen.

… Maar ook om de assemblage van uw gelaste monteur na te bootsen.

Het idee is dan ook om het ontwerp verder te zetten in een (meer geschikte) artikelmap en de artikelbestanden voor uw stroomplannen te genereren. Montage is optioneel (naar mijn mening niet handig).

Genieten!

2 likes

image
image

Zouden we geen neven en nichten zijn?
:rofl:

3 likes

Er zou inderdaad een kleine gelijkenis :face_with_peeking_eye: zijn, behalve dat er een is die er mooi uitziet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dus ik herhaal wat ik tegen mijn psychiater zei:

Ik hoef niet te leren om mijn woede te beheersen, ik heb SW / SmarTeam nodig om te stoppen met me te laten sh*$¤!

2 likes

Ik ken wel deze manip die ik heb getest natuurlijk.
Het minpunt is dat als je een lichaam toevoegt na de functie Lichamen opslaan, het geschroefd is.
Het idee om in de deelmodus te gaan is ook om deze onderdelen opnieuw te kunnen gebruiken in andere assemblages en dus is het plan voor dit unieke onderdeel al klaar.

Het is niet echt een fout, want je hoeft alleen maar de herstelbalk hoger te leggen voordat de Save Bodies functioneren.
Anders kunt u proberen de aangepaste eigenschap toe te wijzen aan de carrosserie-eigenschap die met $PRPWLD is gelast.

Wat bedoel je met het in kaart brengen van eigenschappen?

Nou nee sorry, dit idee moet ook worden vergeten: deze methode werkt niet met alle eigenschappen.
U kunt een persoonlijke eigenschap in kaart brengen met de LENGTH@@@élément van soudé@Part1 onderdeel, en andere kwantiteit, materiaal... maar voor de Beschrijving werkt het vreemd genoeg niet.

Hallo Silver_Surfer,
Er is inderdaad een familiegelijkenis... @+.
AR.