Hoi allemaal.
Hoe bind ik de naam van een kamerfamilieconfiguratie aan een aangepaste eigenschap? (zie bijgevoegde PDF).
Ik weet niet of we het met SDW kunnen doen of dat we een macro moeten doorlopen.
Dank u voor uw antwoorden.
Fijne dag.
doc_01.pdf
Hallo
In de artikelfamilie (die in Excel-formaat is) hoeft u alleen maar de eigenschap te koppelen aan de naam van de configuratie in Excel (kolom $PROPRIETE@...) met behulp van Excel-formules.
Ik denk niet dat er een interne variabele in Solidworks is waarmee je de naam van de configuratie direct kunt repatriëren.
1 like
Bedankt voor je antwoord @Cyril.f
Kunt u uw antwoord toelichten, ik kan het pand nog steeds niet binden.
Ik weet niet hoe ik het moet doen.
Bedankt.
As di Cyril.f :
Je maakt een kolom aan met als kop: $PROPRIETE@REFERENCE PIECE COMMERCE
Vervolgens vul je op elke regel de waarde van de woning in
Het voordeel is dat je hiervoor een Excel-formule kunt gebruiken
Dank you@remrem
Het waardecreatiegedeelte van het onroerend goed is OK.
Maar dan weet ik niet hoe ik de eigenschapswaarde moet koppelen aan mijn aangepaste eigenschappen.
Als je elke regel hebt ingevuld, hoef je verder niets te doen. Behalve om je ordner dicht te maken.
In feite komt elke rij in uw werkmap overeen met een configuratie. Dus elke waarde die in uw kolom wordt ingevoerd en direct gerelateerd is aan de configuratie van de rij.
Oké @remrem.
Maar het lukt me niet om de waarde van de eigenschap weer te geven in mijn aangepaste eigenschappen. Er moet enige manipulatie worden gedaan. Maar ik weet het niet.
Komen ze voor in de eigenschappen van je bestand?
Gebruik dit icoon:
ga dan naar de configuratie-specifieke eigenschappen
Hallo
Kun je je stuk plaatsen zodat we een tutorial voor je kunnen maken???
In de Excel-tabel moet u de eerste cel =A2 typen en vervolgens de formule op de andere cellen slepen. Ook moet je standaard de opmaak van de cellen instellen omdat het standaard tekst is.
2 likes
Dsl Ik kan niet openen, ik ben onder 2016...
Hallo;
De eenvoudigste manier is om de gewenste eigenschap aan te maken/in te vullen via de eigenschappeneditor van het bestand (in het tabblad "Configuratiespecifiek").
Vervolgens, bij het heropenen van de Excel-tabel, (de optie "nieuwe parameter" moet worden aangevinkt in de functie van de artikelfamilie ) zou solidworks de gewenste kolom moeten weergeven.
3 likes