Hallo gemeenschap,
Ik zou graag willen weten of er met solidworks een mogelijkheid is om een SLDPRT-bestand te beschermen tegen opening door een derde partij.
Kortom, ik heb mijn SLDPRT-bestand en ik zou me bij het openen om een wachtwoord moeten vragen om er toegang toe te krijgen... Zodat mensen de mogelijk gevoelige informatie in het SLDPRT-bestand kunnen bekijken.
Bij voorbaat dank voor uw aandacht.
Hallo
Voor zover ik weet is er geen native mogelijkheid in SW om bestanden te beschermen.
Als u zich in een netwerk bevindt, is de eenvoudigste manier om toegangsrechten in te stellen op mappen die CAD bevatten.
Hmm Ok, dank je wel Cyril.F...
Ik ga eens kijken naar andere software waarmee je mappen via een wachtwoord kunt beveiligen.
Nogmaals bedankt... Ik hou jullie op de hoogte
Ik kan me niet voorstellen dat CAD-software een wachtwoord nodig heeft om een bestand te openen: je loopt het risico een wachtwoord per asm-bestand te hebben en vervolgens een mdp per onderdeel, het is totaal onbeheersbaar.
De enige oplossing is op het niveau van het opslagsysteem, maar je wordt al snel bestraft in termen van toegangstijd als je voor exotische oplossingen gaat.
Een kleine, goed geconfigureerde NAS voldoet prima.