Purge de Workspace

Hallo

Ik heb een vraag over "comfort"....

Ik werk met Windchill,

Is er een manier om mijn werkruimte leeg te maken op het moment van inchecken van bestanden?

Sterker nog, ik zou graag mijn bestand uit mijn werkruimte willen kunnen verwijderen als ik er klaar mee ben, maar tegelijkertijd met de Check-in.

Omdat het de neiging heeft om snel vol te raken!

Bedankt

Hallo

In SolidWorks is er een optie om "lokale kopie te verwijderen" tijdens het inchecken, maar deze bestaat a priori niet in Windchill.

A priori wordt hier de enige oplossing gegeven:

http://www3.eng.cam.ac.uk/DesignOffice/cad/proewild3/usascii/proe/datamanagement/to_delete_an_existing_workspace.htm

En een paar tips:

Best Practices – Werkplekken

• Upload aan het einde van de dag alle lokale aanpassingen naar de werkruimte aan de serverzijde.
  • Creëer werkruimten zoals u ze nodig hebt.  Verwijder ze als je klaar bent.
  • Als u een werkruimte en de inhoud ervan niet verwijdert na een check-in, voert u een "update" van de werkruimte uit voordat u er meer werk van uitvoert om ervoor te zorgen dat u over de nieuwste versies van objecten in de werkruimte beschikt.

http://www.3hti.com/blog/what-is-a-windchill-workspace-2

2 likes

Bedankt, dat is precies wat ik zoek: "lokale kopie verwijderen". Aan de andere kant, niets gevonden op Windchill...

Uw link laat zien hoe u een hele werkruimte kunt verwijderen, het is een te radicale opschoning laten we zeggen... ^^

Ja, zoals aangegeven is er nog steeds een bescherming:

"Een werkruimte die uitgecheckte objecten bevat, kan niet worden verwijderd."

Je hoeft dus alleen maar opnieuw in te checken om er zeker van te zijn dat je de nieuwste versie op de server hebt!

En maak waarschijnlijk voor elk project een WorkSpace, om het gemakkelijker te maken om bestanden te verwijderen.

Op SolidWorks met PDM Workgroup is er zelfs een hulpprogramma om op te ruimen:

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/pdmworks/HIDD_MYPDMW_CLEANUP.htm

Hallo

Het lijkt me een beetje ingewikkeld. Op de voorouder van Windchill (Intralink) moest je, om een bestand uit een werkruimte te verwijderen, alle bovenliggende assemblages ermee verwijderen. Dat is absoluut niet wat je wilt.

Als het bestand in een andere assembly wordt aangeroepen, wordt het bovendien automatisch opnieuw geladen.

Ik denk dat de gemakkelijkste manier is om meerdere werkruimten te hebben om verschillende onderwerpen te behandelen en ze te kunnen verwijderen als het klaar is.

Om snel te sorteren, kunt u ook de assemblage exporteren die u in een nieuwe werkruimte wilt bewaren.

1 like

Hallo

Het past niet echt bij mij om meerdere werkruimten te maken, afhankelijk van de behandelde onderwerpen, omdat ik vaak rond een of meer engines (veel onderdelen) werk die in een werkruimte worden geladen.

En als ik er een namaak, moet ik de motoren voor elk onderwerp opladen...

Sterker nog, als ik een tool maak in de engine-omgeving en het is af, wil ik dat het tegelijkertijd bij het inchecken uit de werkruimte verdwijnt. (plan + montage + onderdelen)

Ik zou geneigd zijn te zeggen dat dat niet mogelijk is!

U kunt proberen de map van Windchill te legen:

C:\Documenten en Instellingen\uw-login-naam\Applicatiegegevens\PTC\ProENGINEER\Wildfire\.wf

En bekijk deze tutorial:

https://www.ptc.com/view?im_dbkey=124995

1 like

Ja inderdaad, het lijkt me niet haalbaar met Windchill. Ik kon niets vinden in het Helpcentrum voor gevoelstemperatuur

Hallo

Ik sta erop, maar ik denk dat de gemakkelijkste manier is om een "algemene" werkruimte te hebben met een assemblage van je motor(en) waarin je niet werkt.

Wanneer je een nieuwe tooling wilt maken, exporteer je deze asm naar een nieuwe workspace (de export gaat niet zo veel sneller terug via de Windchill common space) en maak je je tooling aan. Als u klaar bent, checkt u in en verwijdert u die werkruimte.

Op die manier heb je een "schone" ruimte met je omgeving en werkplekken die je snel leeg kunt maken.

2 likes

@ Chamade's idee is denk ik relevant, het stelt je in staat om een werkruimte te hebben die specifiek is voor elke nieuwe map en de vrije tijd om deze te legen wanneer je maar wilt

@+ ;-)