Beperkingen opschonen

Hallo allemaal ,

Ik zocht tevergeefs naar een commando dat alle ongebruikte beperkingen in een assembly zou opschonen.
Want in een assembly die ik gebruikte om veel dingen te testen, heb ik veel lichtgrijze beperkingen in mijn creatieboom. Sommige omdat ik het onderdeel heb verwijderd of omdat ze zich in de status Verwijderd bevinden.

Kortom, het is een beetje een jungle en ik had graag in één keer willen opruimen. Maar ik heb nog nooit zo'n bestelling gezien in SW

Weet iemand het?

A+

Hubert

Hallo

Het is vrij eenvoudig in de 2019-versie

Als je een half uurtje hebt, maak ik een mini-tutorial voor je

Naar alles'

1 like

Ik wil je tutorial, ook al is het 2018

Maar het kan nuttig zijn....

Bedankt

Om deze vraag te beantwoorden is er een tutorial gemaakt. Volg deze link om toegang te krijgen tot deze zelfstudie: Ongebruikte beperkingen in bulk verwijderen
7 likes

Hallo

Dat is duidelijk, scherp
Hartelijk dank voor deze tutorial!!

Tot gauw

Hubert

De weergave van beperkingen met betrekking tot een of meer componenten bestaat al sinds SW15 of zelfs 14, lijkt mij.

1 like

Hallo

Met deze tutorial kunt u alle beperkingen verwijderen die in de huidige configuratie zijn verwijderd

Maar sommige beperkingen kunnen alleen actief zijn in andere configuraties.

Dus je verwijdert ook deze beperkingen die nuttig waren ...

Er zou een truc voor nodig zijn om beperkingen te verwijderen waarvan de link is verbroken.

Sylvain

1 like

Hallo

Kijk naar HIER, er is een macro waarmee u de beperkingen kunt opsommen waarvan 1 referentie is verwijderd, het enige dat overblijft is het toevoegen van de verwijderfunctie.

Vriendelijke groeten

1 like

Dank je wel d.roger!

Ik begon met het doen van een copy/paste proef in een nieuwe macro, maar het werkte niet. Niet goed in dit aspect van SW.

In ieder geval bedankt!