Solidworks-bestanden opschonen of verkleinen

Goedenavond 

Ik werk aan Solidworks 2014 en ik zou graag willen weten of er een manier was om solidworks-bestanden te "zuiveren zoals op AutoCAD". Sterker nog, ik werk aan het ontwerp van montage-instructies voor meubels. Maar bestanden zijn erg zwaar en dus "vertraagt" het veel, ik integreer veel blokken voor alle hardwarepictogrammen en ik wilde weten of er een mogelijkheid was om de blokbestanden of het solidworks-bestand als geheel te verkleinen. Ik geef aan dat ik geen aanvulling of hulpprogramma heb voor instructies over solidworks. Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

1 like

Goedenavond

Als ik het goed begrijp, werk je in Solidworks om handleidingen te maken zoals op 3Dvia Composer?

Als je zegt: "deze bestanden zijn te zwaar", heb je het dan over de tekening?

Als dat het geval is, kunt u proberen de instellingen in het tabblad "Prestaties" en "Beeldkwaliteit" (zie afbeelding) aan te passen om de snelheid van uw machine te verbeteren.

Trouwens, wat is je opstelling? (gebruikte machine, Ram-proces enz...)

2 likes

In de werkbalken zijn er de tabbladen analyse en analyse van experts waarmee u het ontwerp kunt visualiseren en zo kunt zien waar en welk onderdeel of assemblage lang is in termen van openingstijd

Het is ook noodzakelijk om de beperkingen te optimaliseren

Ik denk niet dat de blokken veel verzwaren, maar om te controleren?

@+ ;-))

1 like

Om af te maken wat @Bart zegt, geef ons een screenshot van wat je aan het doen bent.

Om de grootte van SW-bestanden te verkleinen, moet u van tijd tot tijd "Opslaan als" doen in plaats van gewoon "Opslaan".

1 like

Hallo

Er is geen hulpprogramma om SolidWorks-bestanden te minimaliseren:

Je kunt inderdaad een "save as" doen en het werkt goed voor sommige schroeven die bijvoorbeeld veel configuraties hebben, dus veel aanpassingen en registraties: bij ons waren sommige schroeven tot 10 MB en gingen na een save as onder de 2 MB.

Anders kan ik voor het beheer van grote assemblages alleen de 2 tutorials aanbevelen die ik beschikbaar heb gesteld op Lynkoa:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/gestion-des-gros-assemblages

En in het bijzonder op de SpeedPak:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/gros-assemblage-speedpak

Ten slotte nemen we in sommige gevallen, maar het is een beetje vervelend om het elke keer te doen, de assemblages in delen op (behalve onder > stukken) en kunnen we externe vlakken kiezen: maar dit komt waarschijnlijk niet overeen met het geval van de instructies waar we dwarsdoorsnedes moeten maken...

Hallo

Lucas, ik denk dat @paille1384 specificeren dat hij geen SolidWorks Composer heeft als hij het heeft over add-on of hulpprogramma. Wat ik jammer vind voor hem want dan zou hij geen problemen meer hebben met bestandsgrootte en zwaarte.

@+