Aantal in een stuklijst

Hallo, lynkoeurs, hoe gaat het met je aan het begin van deze week ?

Ik heb een vraag voor u over  hoeveelheden in een stuklijst. Ik heb een assemblage die bestaat uit onderdelen en symmetrische onderdelen. Wat ik zou willen is  een hoeveelheid forceren in de aangepaste eigenschappen van de onderdelen op zo'n manier dat wanneer ik een stuklijst maak op een plan in de QTE-kolom  1+1 sym wordt geschreven . Vandaag dwing ik hem op het plan, maar ik zou deze informatie graag van tevoren onder de knie krijgen om een vergissing te beperken.  Ik hoop dat ik duidelijk was ?

Moge de kracht met je zijn.

qte_nom.jpg

Mijn antwoord zal je niet bevallen, maar ik vind het stom om te willen doen wat je wilt

Een symmetrisch deel is anders dan het bovenliggende deel

We moeten het dus een andere naam geven

En zo wordt het een uniek stuk

Dus in uw hoeveelheidskolom moet van mijn kant alleen getallen bevatten

Fijne dag

@+

1 like

Hoi OBI WAN,

Ik denk dat de gemakkelijkste oplossing zou zijn om een "hoeveelheid" -eigenschap in je kamer te maken, tenzij je er al een hebt en een stuklijst te maken met een link die ernaar verwijst. Het probleem dat u later kunt hebben, is dat als u een fout maakt in de hoeveelheden van het onderdeel, de nomenclatuur ook verkeerd zal zijn... 09:17 uur

@gt22, ja, maar mijn lakens zijn 100% identiek en het doel is om de details van mijn plan te beperken. Door 1+1 sym te doen  , krijg ik de details van één vel, maar als ik 50 vellen heb, krijg ik de details van 50 vellen.

@AC Cobra 427 Ja, de enkele vellen moeten automatisch worden gecombineerd   , maar de sym-vellen zijn geforceerd, vandaar mijn probleem.

1 like

Wat zijn de verschillen van jullie plaatwerk?

1 like

@gt22, hier is een voorbeeld, het is een trechter met een rechter- en een linkerflank die 100% symmetrisch is

tole.jpg

@GT22 is het over het algemeen een verhaal van vouwen (linkerstuk en rechterstuk).

@Obi wan, ik ben het meestal met @GT22 eens. binnen een bepaalde limiet. Als ik dit soort gevallen heb (en het is vrij regelmatig), raak ik de nomenclatuur niet aan.

Het is op het moment van het detail, ik geef het merkteken van het onderdeel aan, dat van het symmetrische, hun lasernummer en een kleine annotatie met de tekst "LET OP, een linker- en rechterdeel" in rood.

Zie het bijgevoegde voorbeeld

tole_symetrique.png
3 likes

Ja, maar waarom deze vraag, omdat ik het zag in de gepresonaliseerde eigenschappen, het moet ergens nuttig voor zijn? 

nom_2.jpg

Dus hier geef ik mijn incompetentie toe. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van deze optie

1 like

Hallo

Ik denk dat het niet mogelijk is om "1+1 sym" in de  nomenclatuur op zichzelf weer te geven zonder door een macro te gaan.

De hoeveelheidsoptie in de stuklijst wordt gebruikt voor geïmporteerde componenten die bijvoorbeeld hetzelfde onderdeel meerdere keren vertegenwoordigen.

1 like

Hallo

Na verschillende zoektochten heb ik niets gevonden dat zou kunnen matchen , dus ik ga door met mijn hacks. Ik begon de post door te zeggen " hoe gaat het met je aan het begin van de week ", ik zal eindigen met te zeggen dat ik een goed weekend heb.

3 likes