Ik wil een screenshot maken van mijn montage , maar de kwaliteit is niet geweldig ondanks de instellingen in de instellingen / prestaties / beeldkwaliteit.
Om opnames van goede kwaliteit te hebben, is het beter om een tekening op groot formaat te maken, de weergave met een schaal (willekeurige) te plaatsen om het oppervlak zo goed mogelijk te vullen en vervolgens een PNG-export te maken door de omcirkelde opties aan te passen:
Dot per inch: Meestal nemen we bij het afdrukken 300 Wees voor het formaat consistent met het bladformaat.
U krijgt een grafisch bestand dat zeker te groot is voor uw behoeften, maar het doel is juist om het te verkleinen, waardoor de effecten van trappen normaal worden beperkt.
Anders maakt het met de functie "display>screenshot" een screenshot van de weergave op het klembord (het maakt een "kopie" van de weergave). Open vervolgens Photoshop (of iets dergelijks), maak een nieuw "klembord" -document (automatisch de grootte van de opname), plak de opname erin en sla op in het gewenste formaat.
Voor de gladstrijking wilde ik zeggen "komt wat je in de afbeelding ziet overeen met wat je in je weergave ziet", maar inderdaad bevestig ik het antwoord van @stefbeno, in de exportopties herschaalt de "screenshot" -modus de afbeelding vreemd, niet proportioneel, dus vervormt de pixels, terwijl in de modus "print capture", ongeacht de DPI, het beeld aan de eisen voldoet.
Ik heb net een test gedaan en ik begreep de oorsprong van de "rare herschaal" in de "screenshot" -modus. De rastering verschijnt als de grootte van de afbeelding die zichtbaar is in het vak "informatie over de geëxporteerde afbeelding" geen veelvoud van 2 is (met andere woorden, als het laatste cijfer voor breedte/hoogte oneven is). 1025 x 835 geeft een gepixeld beeld, terwijl 1024 x 836 een conform beeld geeft.
Met SW in venstermodus kunt u het tot op de dichtstbijzijnde pixel uitrekken om de gewenste resolutie te krijgen.