Hallo Kleine vraag waar ik ondanks mijn onderzoek het antwoord niet op heb gevonden op het forum. Hoe forceer je hoeveelheden per meter in een nomenclatuur en niet per eenheid? Voorbeeld: Ik heb een stuk van 300 mm lang en hetzelfde stuk van 400 mm lang dat ik per meter koop (bijvoorbeeld: een ketting). Dus heb ik 2 configuraties gemaakt met de lengte als parameter. Ik zou daarom graag op mijn plan in mijn nomenclatuur merk 1: 0,3m en merk 2 zien: aantal = 0,4m en niet aantal 1 en aantal 1.
Heb je een idee hoe je dat moet doen? Is het mogelijk om een eigenschap van de configuratie te gebruiken die de hoeveelheid naar een bepaalde waarde zou dwingen?
Bedankt voor je geweldige hulp! Fijne dag allemaal
Hallo Dank u voor uw antwoord, het lijkt overeen te komen met mijn behoefte. Het wil echter niet werken, ik moet een verkeerde manipulatie uitvoeren: Hier zijn de eigenschappen van mijn deel met 2 configuraties:
In de 2 configuraties heb ik een eigenschap " Hoeveelheid " gemaakt die ik heb aangegeven in het vak rechtsboven " Hoeveelheid in de stuklijst ", maar in mijn tekening blijven de hoeveelheden vast op 1
De waarde die in het vak " BOM-hoeveelheid " wordt gebruikt, moet een getal met een punt zijn. U kunt geen tekst met een komma of een eenheid plaatsen. Ik zal dus een extra kolom moeten maken met de naam van mijn eenheid