Decimale munthoeveelheid

Hallo,

Ik wil decimale hoeveelheden componenten beheren (bijv. 0,1; 2,5; 12,7) in een SolidWorks-assemblage.

Achtergrond:

• Ons ontwerpbureau is verdeeld in een mechanische en een elektrische afdeling.

• We willen elektrische componenten integreren in onze Audros PDM om gereedschappen en stukkenlijsten te standaardiseren.

• In onze SolidWorks-assemblages voegen we nu de elektrische componenten toe (schijven, aansluitblokken, kabels, labels, enz.).

• Historisch gezien beheerden elektriciens hun stukjes direct in de GSTOCK ERP, wat decimale hoeveelheden toestaat, vooral voor kabels die per meter worden verkocht.

Het probleem is dat SolidWorks blijkbaar de BOM-hoeveelheden beperkt tot gehele getallen. Daarom moet ik decimale hoeveelheden toewijzen aan bepaalde items (bijv. 0,1 m; 2,35 m; 12,5 m).

Ik heb verschillende mogelijkheden bestudeerd, maar geen van hen voldoet aan mij:

1. Gebruik een aangepaste eigenschap om de hoeveelheid op te slaan.
  • Dit vereist dat er zoveel mogelijk referenties zijn, dus een oneindig.
  • De referentie zal niet langer gelijk zijn aan die van de ERP.
  1. Maak virtuele onderdelen met de hoeveelheid in hun eigenschappen.
  • De plannen en nomenclaturen zijn correct.
  • Artikelen worden echter niet langer beheerd in Audros.

Heb je ooit deze behoefte ervaren?
Is er een standaardmethode in SolidWorks of feedback om componenten te beheren die op decimalen worden gekocht of verbruikt?

Omgeving:

• SolidWorks 2019
  • Audros 2015
  • GSTOCK

Alvast bedankt voor je hulp!

Hallo;

image

Of je kunt een functie " gelaste constructie" toevoegen (ook als je die niet gebruikt) in je constructieboom om de " lengte " uit de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen als een hoeveelheidsvariabele te kunnen gebruiken.

2 likes

Dank je voor je antwoord, Maclane,

Voor het eerste deel van het antwoord moet je zoveel delen maken als kabellengtes zijn. Dit is iets wat ik wil vermijden, eerst om een grote hoeveelheid referentie te vermijden, en daarna omdat ik wil dat de referentie van het artikel overeenkomt met die in de ERP...

Voor de tweede is het specifiek voor ons bedrijf, maar onze routine, waarmee we de productiebestanden kunnen maken, herkent het mechanisch gelaste onderdeel aan de hand van de functie met dezelfde naam, om het naar de betreffende werkplaats te sturen. Bij het maken van elektronische artikelen met zo'n functie ben ik bang dat de lasser uiteindelijk kabels en kokers krijgt zonder te weten wat hij ermee moet doen :sweat_smile:

Hallo,

Ik zou zeggen dat Solidworks routing, Circuit works (beschikbaar in bundel in SW premium) of beter Solidworks electrical dit soort problemen moeten aanpakken.
Anders, zoals door @Maclane voorgesteld, moet de gelaste constructie of het constructiesysteem het probleem omzeilen door elke kabel als profiel te beschouwen.

Een (zeer verwant) variant zou kunnen zijn: stoppen met het beheren van kabels via de meter in de CAPM en ze beheren per mm of cm (waardoor gehele waarden kunnen zijn...)

2 likes