A priori is de functie hetzelfde als in SolidWorks, dus ik zou in de verleiding komen om te zeggen dat je het ontwerp natuurlijk gaandeweg kunt wijzigen als je een skelet gebruikt. Het skelet wordt zelfs meestal gebruikt als je niet zeker bent van het definitieve ontwerp, dus ik kan me voorstellen dat je het gaandeweg kunt aanpassen.
In het geval van een assemblage is het skelet een onderdeel met weinig of geen volume.
Het is voornamelijk een CATPart waarin er verschillende geometrische sets zijn met refs, vlakken, punten, parameters, enz.
Het is dus heel eenvoudig om een nieuwe set toe te voegen (treinreferentie, ).
Er moet grote zorg worden besteed aan de definitie van een skelet (we wijzigen de grafische eigenschappen, we plaatsen kleuren, we benoemen de elementen).
We zijn op zoek naar efficiëntie, bijvoorbeeld:
Eén punt per coördinaat biedt 3 parameters, dat is er één te veel als je bijvoorbeeld een schroef op een plaat wilt implanteren
Een punt op een plan (referentievlak boven de plaat) biedt meer dan 2 parameters.
Als u meerdere schroeven hebt uitgelijnd, biedt een punt op een bocht (recht) slechts 1 parameter.
Je kunt je ook een schets van steken voorstellen, of zelfs meerdere verwisselbaar.