In feite, wat betreft de betekenis van "->?" in de Solidworks-creatieboom, had ik het begin van een antwoord op internet.
Er staat "een externe referentie is momenteel uit zijn verband gerukt".
Het probleem is dat het mijn probleem niet oplost. Kortom, ik heb gaten geboord met behulp van de boorwizard en ze geplaatst door het onderdeel in de assemblage te bewerken om ze concentrisch op de gaten in het onderstaande onderdeel te leggen.
En ik veranderde toen de hartafstand van de gaten van het "middenstuk". Maar in dezelfde assemblage volgde het voor sommige delen goed en het teken dat naar de functie gericht is, is "->", maar voor andere volgde het niet en het bord dat naar de functie gericht is, is "->?".
Wat zouden de redenen hiervoor kunnen zijn? En als iemand weet hoe dit op te lossen, zou ik de truc leuk vinden?
Een externe verwijzing wordt gemaakt wanneer een document voor zijn oplossing afhankelijk is van een ander document. Als het document waarnaar wordt verwezen verandert, verandert het afhankelijke document ook.
In een assembly kunt u een contextueel object maken op een component dat verwijst naar de geometrie van een ander onderdeel. Dit contextuele object heeft een externe verwijzing naar het andere onderdeel. Als u de geometrie van het onderdeel waarnaar wordt verwezen, wijzigt, wordt de bijbehorende contextuele functionaliteit dienovereenkomstig gewijzigd.
Contextuele functionaliteit wordt automatisch bijgewerkt als het updatepad beschikbaar is. Het updatepad is opgenomen in de assembly waarin u de verwijzing maakt. Als het updatepad niet beschikbaar is (bijvoorbeeld als het assemblydocument is gesloten), De update vindt plaats de volgende keer dat u de assembly opent die het updatepad bevat.
Paden bijwerken voor contextuele functiesworden weergegeven in de FeatureManager-ontwerpstructuur van de assembly. U kunt al deze contextuele pictogrammen verbergen of weergeven door met de rechtermuisknop op het assembly-pictogram op het hoogste niveau te klikkenen selecteer Update-updates verbergen of Update-updates weergeven .
U heeft ook de mogelijkheid om geen externe referenties aan te maken bij het ontwerpen in het kader van een assemblage.
FeatureManager Conventies voor ontwerpstructuur
In de FeatureManager-ontwerpstructuur heeft elk element met een externe verwijzing een achtervoegsel dat de status van de verwijzing aangeeft:
Het achtervoegsel -> betekent dat de verwijzing in de context staat en wordt opgelost en bijgewerkt.
Het achtervoegsel ->? betekent dat de verwijzing uit de context is gehaald. De functie is niet opgelost of is niet up-to-date. Als u de functie wilt oplossen en bijwerken, opent u de assembly die het bijwerkpad bevat.
Het achtervoegsel -> * betekent dat de verwijzing is vergrendeld.
Het achtervoegsel -> x betekent dat de verwijzing is verbroken.
Als u externe verwijzingen naar een onderdeel of functie wilt weergeven, klikt u met de rechtermuisknop op het onderdeel of de functie of klikt u met de rechtermuisknop op het bijwerkmedium en selecteer Externe referentielijst .
"Het achtervoegsel ->? betekent dat de verwijzing uit de context is gehaald. De functie is niet opgelost of is niet up-to-date. Als u de functie wilt oplossen en bijwerken, opent u de assembly met het bijwerkpad."
Om dit punt af te ronden: vergeet niet om het betreffende onderdeel, of zelfs de assemblage indien mogelijk, te passeren bij het oplossen van...
Hallo, zou je het referentiegedeelte van de functie in de assembly niet hebben verwijderd??? In dit geval moet u de verwijzing opnieuw uitvoeren, als u ook beperkingen hebt verplaatst, kan het zijn dat het referentievlak ook wordt gewijzigd.