Hallo @ allemaal,
Ik wil graag weten wat de beste configuratie voor CATIA V5 is?
Dit is ten behoeve van een toekomstige aankoop.
BOT:?
Materiaal:?
Scherm:?
Apparaat:?
Toetsenbord:?
Muis:?
Bij voorbaat dank
Hallo @ allemaal,
Ik wil graag weten wat de beste configuratie voor CATIA V5 is?
Dit is ten behoeve van een toekomstige aankoop.
BOT:?
Materiaal:?
Scherm:?
Apparaat:?
Toetsenbord:?
Muis:?
Bij voorbaat dank
Hier ziet u de minimaal benodigde hardware en de ondersteunde grafische kaarten:
http://www.3ds.com/products-services/catia/capabilities/design/advanced-surface-modeling/icem-surf/resource-center/supported-hardware/
En hier zijn de aanbevolen stations:
http://www.3ds.com/support/certified-hardware/
Wat het besturingssysteem betreft, zou ik me wenden tot Windows 7 64 Bits, met minimaal 8 of zelfs 16 GB RAM-geheugen en een SSD-harde schijf of minimaal een 15,000 rpm.
Wat betreft toetsenborden, schermen, muizen en preriphrics, ik denk dat het een functie is van gewoonten en smaken!
Een 24-inch LCD-scherm van 1920 x1080 pixels of full HD is voor mij een minimum, met een vrij lage latentie (bijvoorbeeld <8 ms, ook al is dit criterium niet doorslaggevend).
Hallo
Niet veel beter dan Lucas.
Voor het besturingssysteem is het nog steeds Widows of Linux "pro" -versie, je kunt net zo goed Windows typen om later een grotere rijkdom aan software te hebben (vooral in !! CAD). Seven pro lijkt me op dit moment ook de beste (64 bits, natuurlijk).
Blijf op een ondersteunde grafische kaart, het kan alleen maar beter zijn op de dag dat een stuurprogramma crasht.
Ze raden mini 8 GB Ram aan, zoals Lucas zegt, ga voor 16.
Het is nogal "vaag" als antwoord, maar ik denk niet dat er een "type" -configuratie is, het belangrijkste is dat deze configuratie perfect bij je past.
Succes
afhankelijk van uw behoeften en wat u wilt doen
catia is minder gulzig dan solidworks, dus een goed SW-station is geschikt voor Catia
stuur een PM naar MadMax hij werkt op catia met nu een uitstekende config
Ik denk dat hij u altijd kan adviseren op basis van uw verwachtingen en behoeften
Hij heeft een NVIDEA Quado 6000 kaart in andere
Maar dit is een groot budget
@+ ;-))
Voor Catia is een belangrijk ding om rekening mee te houden het feit dat het geen multi-core gebruikt. Het heeft geen zin om de bank te breken op een hoogfrequente E5 xeon als je geen renderer gebruikt die er gebruik van maakt.
Je moet dus prioriteit geven aan de frequentie, een quad-core is voldoende. Het cachegeheugen is ook belangrijk, hoe hoger je in het bereik komt, hoe meer er zijn.
De keuze van de socket is belangrijk, de chipset in sommige gevallen ook. Het LGA 2011-platform is het beste alternatief. Wees voorzichtig, er zijn de V1-, V2- en V3-versies; Deze is net uitgebracht en is niet compatibel met versie 1 en 2.
Een Core i7-4820K op een LGA v1 of 2 moederbord uit 2011 zou ongeveer 400/450 E kosten en het is een top-pc. Het interessante aan de 4820 is dat hij geen ingebouwde grafische driver heeft, al zijn kracht wordt benut.
Je hebt 8 tot 16 gigabyte RAM nodig om niet geïrriteerd te raken, het zou niet genoeg zijn dat ik er 32 heb, en het is vaak handig! Een SSD voor het systeem is ook een goede zaak. Voor de mappen is een hybride SSD/schijfschijf prima (hybride momentus).
Ik heb het geval van een 2011 v3-platform nog niet bestudeerd ...
Voor de grafische kaart heeft de AMD FirePro een goede prijs-kwaliteitverhouding. Een V3800 zal volstaan op medium sets, voor zware zal een V7800 beter volgen. Voor mijn GSXR crashte het de renderings, maar hey, de renders onder catia ... LOL!
Het scherm, als je een goede pc hebt, moet je jezelf de 2560/1400 niet ontnemen, het is een echt pluspunt! De prijzen zijn gedaald en het is redelijk betaalbaar geworden.