Als ik mijn professionele activiteit in februari lanceer, zal ik moeten investeren in een 3D-ontwerpsoftware. Ik geef aan dat ik op Solidworks heb gestudeerd en gewend ben om aan Solidworks te "sleutelen". Ik was van plan om met Solidworks te werken, maar toen ik hoorde over de prijzen, voor het gebruik dat ik ervan zal hebben, vraag ik me af of het echt de moeite waard is. (Ik gebruik de 3D-simulatie-interface niet, het beheer van de productielijn... enz.)
Dus ik kom naar je toe om erachter te komen welke software je moet krijgen, omdat ik weet dat er goedkopere zijn.
Hier is mijn gebruik:
- 3D-ontwerp/modellering
-Tekening
Ik zou ook het equivalent van een taakplanner nodig hebben, of orderbeheer van verschillende bestanden, met betrekking tot deze software. Dit is ook verplicht omdat ik enkele duizenden JPEG-afbeeldingen moet produceren in relatie tot mijn verschillende ontwerpen.
Ik doe niet aan luchtvaart, robotica of iets anders, ik ben een steenhouwer en gebruik deze 3D-software om mijn onderdelen te ontwerpen, afbeeldingen te genereren om ze aan klanten te verstrekken en mijn schaal 1-mallen te printen.
Heb je een idee van de software die bij mij zou kunnen passen? Wetende dat ik nog steeds wil dat het professioneel en gebruiksvriendelijk is.
Deze lijkt me te simpel, niet genoeg gereedschap, niet genoeg vrijheid... enz
Ik zou graag software willen met bijna dezelfde Solidworks-functies: Creatie van materiaal, verwijdering van materiaal, toevoegen van beperkingen... enz
Als SolidWorks bij je past en je bent eraan gewend, waarom zou je dan willen veranderen?
U zult opnieuw moeten wennen aan de nieuwe software (risico op tijdverspilling).
Voor de kosten is het inderdaad niet goedkoop (inclusief onderhoud), maar hey, het is in de marktprijs in vergelijking met de concurrentie en voor gelijke kwaliteit.
Onderhandel met de wederverkoper en probeer tegelijkertijd subsidies te vinden terwijl u uw bedrijf opricht.
Wat vind je van "Top Solid" en "SolidEdge"? Ze kosten gemiddeld €1500 per jaar.
Uitvinder vertelde me volgens sommige kennissen dat het op Solidworks leek en veel goedkoper was dan Solidworks.
Ja, ik heb recht op wat kleine hulp, ik ben het eens met het principe, maar in de andere richting, betalen voor software om slechts 1/4 van deze functies te gebruiken... Ik vind het ook niet geweldig.
Dus als er ooit een vergelijkbare software komt, en goedkoper, ben ik een nemer, en zou ik deze 6000 euro liever voor iets anders ^^.
Daarna, als ik niets beters vind, heb ik niet veel keus, ik blijf bij Solidworks^^
Wees voorzichtig met de autodesk suite, ze gaan op verhuur dus bijna 3000 € per jaar zonder het bezitten van de software (premium pack met autocad inventor rendering etc )
SW in jouw geval, het basistarief ligt inderdaad rond de 6k€ (minus de korting waar Clementine het over heeft, ongeveer 1k€ volgens een andere discussie op dit forum).
Aangezien het niet is om met uw klanten te communiceren, kunt u eventueel het jaarlijkse onderhoud van 1500 euro overslaan, waardoor u onder andere kunt profiteren van de nieuwe versies.
De Autodesk verhuuroplossing kan interessant zijn door u te laten profiteren van een normale prijs voor uw basisoplossing en door de renderingmodules te huren op het moment dat u ze nodig heeft. Het voorkomt ook dat u in één keer een groot bedrag moet opnemen. Maar inderdaad, als je stopt met betalen, heb je geen gereedschap meer. Hiermee moet rekening worden gehouden, eventueel door van elk onderdeel een stp/iges-model te genereren om eventueel van software te kunnen wisselen.
Ik werk voor het bedrijf ZWFRANCE en we verkopen de ZW3D-software, een software die vrij vergelijkbaar is met Solidworks (veel van onze klanten hebben aan Solidworks gewerkt en waarderen onze software enorm omdat deze vergelijkbaar en veel goedkoper is: 1250€ HT voor de eerste prijs, en het is een eeuwigdurende licentie... geen verhuur ;) ) U kunt ons bellen op 02 40 09 50 00 als u vragen heeft (we doen gratis demo's), en u kunt de software ook 30 dagen gratis testen: https://www.zwfrance.fr/zw3d/ => klik op "downloaden"
Gezien je ervaring met SolidWorks en je weet dat het goed bij je past, zou de gemakkelijkste manier zijn om ermee door te gaan. Het is immers waar dat het voor een ambachtsman niet goedkoop is, zelfs niet met de korting die mogelijk is via het programma "Jeune pousse" aangeboden door Clémentine.
Je zegt dat je beeldhouwer bent (dus hele bijzondere en artistieke vormen) dan zeg ik je dat alle Solidworks, uitvinder, PTC en andere software niet erg geschikt zijn.
Tenzij je een superaas van het oppervlak bent (alleen al als ik erover nadenk, heb ik haar dat in de schedelholte groeit)
Kies een software zoals Zbrush die niet erg duur was of Blender die gratis was of Rhino 3D.
Uiteraard vereist dit een zekere investering in training, maar u zult op briljante wijze tijd besparen bij de realisatie van uw modellen.
Ik gebruik MODO 901 die geweldige dingen doet, maar een behoorlijk zware training vereist. Ik gebruik het voor sculpturen en keramische vazen en rigging van solidworks modellen.