Ik werk momenteel met sketchup pro en draftsight software.
Ik zit in een bedrijf dat modulaire gebouwen maakt met een dragende structuur in gelaste mechanica, houten wanden, dak en vloer in houten kist ook, ik voer de plannen uit van het voorontwerp tot de exe-plannen. Ik zou graag een software willen vinden waarmee ik presentaties voor klanten kan maken, evenals wijzigingen in afmetingen of positie van elementen, Krijg kwantitatieven, bezuinigingen en waar de update van de weergaven automatisch wordt gedaan.
want momenteel doe ik alles handmatig, zelfs mijn debetstaten, waardoor ik veel tijd verspil.
Ik heb naar Revit gekeken, maar ik weet niet zeker of het geschikt is.
Ik ben niet bekend met Revit en de mogelijkheden van het bouwen van software. Aan de andere kant ken ik SolidWorks en Inventor goed genoeg om je te vertellen dat zelfs als ze hier niet specifiek voor zijn ontworpen, ze het heel goed doen.
Bijna alle CAD-software heeft een gelaste ontwerpmodule.
Of het nu gaat om SW of Inventor, ze bieden beide de mogelijkheid om parametrie te maken, objecten te hergebruiken, snijlijsten te maken, samenstellingen te maken, correcte presentaties voor klanten te maken.
Persoonlijk, ook al vind ik het geweldig hoe gemakkelijk SW te gebruiken is, heb ik al een tijdje een voorkeur voor Inventor.
Het is niet veel om te spelen, het is vooral omdat Inventor native DWG-bestanden zonder conversie naar schetsen neemt, dat het voor de gelaste constructie in een assemblage gebeurt en dat de interface van de vergelijkingen en het parametrische/voorwaardelijke deel echt goed is gedaan.
Aan de andere kant duurt het iets langer om hetzelfde product op Inventor te tekenen dan op SW. Het is niet per se een fout, het laat meer tijd over om na te denken over de stommiteiten die we misschien hebben gedaan (hihi...)
SW blijft en blijft een zeer krachtige tool die gemakkelijk te gebruiken is.
Ongeacht het modelleringsaspect moet u uw raamwerk nauwkeuriger definiëren: - aantal personen in het team; - interface met andere bouwberoepen (wat een BIM-georiënteerde werkomgeving zou kunnen rechtvaardigen).
Zoals Yves.T al zei, zullen SW, Inventor en SolidEdge in staat zijn om uw documenten in "automatische" te genereren. Er zal in het begin veel werk zijn om op te zetten, maar als het goed wordt gedaan zul je uiteindelijk veel winnen, het is een tijd/geldbudget dat gepland moet worden. Overweeg misschien zelfs een externe spreker (dus geen stagiair...) die bij de start een correcte implementatie zou kunnen doen.
Het is duidelijk dat de mechanische lasmodule van SolidWorks of inventor (of andere CAD's) veel voordelen met zich meebrengt: configureerbare oplossingen, automatisch beheer van de stuklijst, lichtheid.
Zie mijn tutorials om aan de slag te gaan:
http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_106.html
Een andere oplossing is om in klassieke assemblage te modelleren en de DriveWorks-module te gebruiken om deze assemblage configureerbaar te maken.
Om Steffeno te antwoorden, ik zal meer en meer met BIM werken omdat we reageren op openbare en aanbestedingscontracten.de bestanden worden mij in DWG of PDF toegestuurd die ik moet herwerken om ze aan te passen aan onze bouwmethode.
Wat betreft de mensen die met mij werken, er zijn er geen, ik ben alleen.
SW, SolidEdge, voor zover ik weet, is geweldig vanuit financieel oogpunt. Autodesk (de uitgever van Inventor, Revit, etc.) is gegaan voor een ander model op basis van licentiehuur (die voorlopig niet meer kost over 3 jaar). Het hangt ervan af hoezeer u gedwongen wordt om de evolutie van de versies bij te houden vanwege uw klanten.
Voor BIM lijkt het erop dat er invoegtoepassingen zijn voor SW.
Toch lijkt een parametrische modelleur mij een goede investering gezien het werk dat gedaan moet worden. Het kan zijn dat u 2 software moet doorlopen: 1 om "het BIM te beheren", 1 voor het ontwerp-/productiegedeelte.