Welke software te gebruiken

Hallo

Kan iemand mij vertellen welke software het meest verstandig zou zijn om een polygoon miniatuur te maken.

Zie het bijgevoegde voorbeeld.

Bij voorbaat dank

exemple.png

Hallo

Het is mogelijk om het met elke software te doen, heb je een onbeperkt budget?

SolidWOrks is hiertoe in staat, maar je zult moeten spelen met de plannen voor de schetsen, of het gevouwen plaatwerk met hoeken moeten gebruiken.

Catia staat bekend als efficiënter in oppervlakte, het is waarschijnlijk geschikter maar is duurder.

1 like

Ik dacht aan een blender-achtige software.

Met solidworks, te veel werk.

Je hebt een volledig model nodig om het te kunnen 3D-printen.

Hallo

Misschien meer CAD-software zoals maya of modo. 

Er is ook 3dmax in deze stijl...

Te veel werk voor CAD!

1 like

Ik ken Zbrush of Cinema4D, maar je moet het voelen zoals ze zeggen!

1 like

Je hebt gelijk blender is goed voor dit soort dingen! Eenvoudig object zonder al te veel rekken, geen montage ....

1 like

Denk je echt dat het sneller is om nieuwe software te leren dan om dit onderdeel te maken op een software die je kent?

Maar ja, Blender ziet er passend uit en niet al te moeilijk om onder de knie te krijgen.

Hallo 

Als het gewoon voor de lol is, is er Tinkercad

https://tinkercad.com/

Het is gratis zonder installatie en je stapt uit de stl of obj.

1 like

Ik zeg misschien iets stoms, maar door gewoon je beeldje te tekenen zonder facetisering, dat wil zeggen met eenvoudige, gladde vormen, op solidworks; dan neem je op in STL met een minimale kwaliteit: waardoor de facetisering van het beeldje vanzelf ontstaat!!

Dit moet op een klein deel worden gedaan om de grofheid van het beeldje te vergroten!!:! Maar het moet wel kunnen werken!!

6 likes

Met Paint ;)

Nou, ik ga uit...

3 likes

Ja Bart verstoppen na dit antwoord;)

Ik probeerde met een slechte resolutie bij het omzetten in STL.

Het maakt nog steeds een glad stuk David.

In feite werkt het David.

Ik heb alles tot een minimum beperkt, maar ik vergat het vinkje bij automatisch gladstrijken uit te schakelen, nou ja, er is zoveel te doen.

Dus het lijkt te werken, dank je.

1 like

Kunnen we een voorproefje zien van wat je in SolidWorks hebt getekend en het resultaat met de stp-facetisatie?

Hier is het essay.

het kan het.

essais_1.png