Als onderdeel van een project moet ik een plaat van 952*680 gebruiken met een dikte van 5 mm. Deze plaat wordt aan elk uiteinde op een lengte van 15 mm gehouden (zie tekening) en is alleen onderhevig aan het gewicht.
Ik zou graag willen weten welke materialen het minst zouden buigen voor deze afmetingen en ook de doorbuiging voor deze materialen kennen.
Zou iemand in staat zijn om een simulatie (CATIA, Abaqus...) te doen om de juiste materialen te vinden?
Voor de pijl; Als er geen belasting op staat en gezien de afmetingen zal het nul zijn en wat betreft het minst reflecterende materiaal, denk ik dat je je tot de Corten moet wenden. Het is een materiaal dat alleen aan het oppervlak oxideert zonder enige reflectie voort te zetten.
Het hangt allemaal af van het soort materiaal dat wordt gebruikt, als je een elastomeer neemt met afmetingen zoals aangegeven, is het mogelijk dat er wat buiging is (het is zelfs veilig).
Probeer de Rdm6-software, deze is gratis, gemakkelijk te gebruiken en stelt u in staat om de juiste waarden te verkrijgen, bekijk video's om een overzicht te krijgen.
Ik moet materialen vinden met minimale flex voor de afmetingen die ik heb gegeven. Ik vergat te vermelden dat het gewenste materiaal niet magnetisch hoeft te zijn.
De beugels zijn stabiel en er is een licht positieve speling tussen de plaat en de beugels.
@a.leblanc Ik denk dat Rdm6 alleen werkt voor buigberekeningen op balken, toch?
Wauw, ik heb net de vraag herlezen... Ik dacht dat ik las "de materialen die het minst zouden reflecteren" ... DSL is zondag en mijn brein staat nog in weekendmodus...
U vindt het geval dat u interesseert, namelijk het buigen van een balk die aan de twee uiteinden is ingebed. U voert uw afmetingen in, de kenmerken van het materiaal en de software geeft u de verdeling van de spanningen en, in het geval waarin u geïnteresseerd bent, de doorbuiging.
Het is heel eenvoudig en erg praktisch voor hulp bij het ontwerpen!
Zou dit ook geschikt kunnen zijn (bij de afmetingen 952*680 natuurlijk)? Kan iemand de doorbuiging berekenen? Ik stel je de vraag omdat zo'n plaat goedkoper zou zijn dan koolstof. Daarnaast geloof ik dat koolstof diamagnetisch is, maar ik heb een materiaal nodig dat magnetische interacties tussen bijvoorbeeld 2 magneten bevordert.
Zoals gt22 zegt, als je niet weet welke bemonstering er is, kun je niets "nauwkeurigs" berekenen.
Ik kan u een monster aanbieden voor een glasvezelplaat en u een schatting van de prijs geven, maar alleen als u een uur arbeid overweegt, zullen we duurder zijn dan iets op de markt.
Is het belangrijk dat de dikte tot op de tiende millimeter wordt gekalibreerd?
Er is een CES-EDUPACK-software waar u uw vereisten opsomt en deze verwijdert geleidelijk materialen van de lijst en wanneer uw zoektocht is voltooid, blijft er slechts 3 of 5 materialen over die geschikt zijn voor de situatie. We gebruiken het bij de CFAI, maar ik weet niet hoe ik het buiten scholen moet downloaden.
Wetende dat perfectie niet bestaat, wat noem je perfect vlak en glad.
Vlakheid is een geometrisch kenmerk, "lissiciteit" is wat een oppervlakteafwerking wordt genoemd. Gelden deze kenmerken voor de 2 zijden van de plaat?
Om u beter te kunnen adviseren, is het beter om uw probleem aan ons uit te leggen door aan te geven wat noodzakelijk is. Zo voorkom je dat je met vooropgezette ideeën begint.