Welk kwadratisch moment moet ik kiezen in Solidworks?

Hallo, als onderdeel van een RDM-berekening wil ik het kwadratische momentum extraheren.

Dus ik deed "beoordelen", "sectie-eigendom" en ik selecteerde het deel van mijn profiel.

Wetende dat mijn kracht loodrecht staat op de verticaal van mijn profiel zoals je het hier ziet, zou je kunnen bevestigen dat het kwadratische moment dat ik zou moeten gebruiken inderdaad het vetgedrukte moment hieronder is:

Traagheidsmoment van de zone, in het zwaartepunt: ( millimeters ^ 4 )
    Lxx = 434110,20    Lxy = 0,00    Lxz = 0,00
    Lyx = 0,00    Lyy = 294172,10    Lyz = 0,00
    Lzx = 0,00     Lzy = 0,00    Lzz = 728282,30

Polair traagheidsmoment van het gebied, in het zwaartepunt = 728282.30 millimeter ^ 4

Hoek tussen hoofdassen en werkstukassen = 90,00 graden

Belangrijkste traagheidsmomenten van de zone, in het zwaartepunt: ( millimeters ^ 4 )
    ix = 294172.10
    Iy = 434110.20

Traagheidsmoment van het gebied, bij het uitgangscoördinatensysteem: ( millimeter^4 )
    LXX = 1443818306.78    LXY = 0.00    LXZ = 0.00
    LYX = 0,00    LYY = 1443316725,15    LYZ = 22844250,44
    LZX = 0,00    LZY = 22844250,44    LZZ = 1089925,84

Ik moet toegeven dat ik een beetje verdwaald ben met al deze waarden.

Bedankt voor je hulp!

annotation_2020-03-03_142915.png

Goedenavond

Ik zal u drie stukjes informatie geven.

1°) De definitie van traagheidsmomenten en traagheidsproducten

2°) Traagheidsmomenten en voornaamste traagheidsmomenten 

3) de belangrijkste opmerking van onze eminente collega @Aliende die ons dit vertelt
Deze verwarring tussen het kwadratische moment en het traagheidsmoment komt voornamelijk voort uit het vocabulaire dat in Mechanics@alliende is gekozen.  

Vriendelijke groeten

2 likes

Goedenavond

Ik maak van deze gelegenheid gebruik om een vraag te stellen:

- Waarom zou je sectie-eigenschap gebruiken in plaats van massa-eigendom , want hoewel het lang teruggaat tot mijn mecha-lessen, werkten we altijd aan een volume en niet aan een oppervlak?

Anders maak ik ook van de gelegenheid gebruik om te zeggen dat je het coördinatensysteem in de 2 tools kunt wijzigen, wetende dat het standaard de oorsprong van het onderdeel neemt.

Tot gauw^^

[Plagen AAN-modus]
@Fuz3D: het moet lang geleden zijn en Alois begint effect te krijgen ;-P
[Plaagmodus UIT]

In zeer vereenvoudigde bewoordingen:
- Voor een flexieberekening wordt de doorsnede gebruikt (arrow=FL^3/(48EI) met I=(bh^3)12 voor een rechthoekige doorsnede, vinden we de mm^4 van de kwadratische impuls);
- Het volume wordt gebruikt voor dynamische berekeningen.

Ik zal wel te stijf zijn om te buigen, ik geef de voorkeur aan dynamiek:) Dank je wel Stefbeno.

1 like

Hallo

Dank u voor uw antwoorden. Ik had de post van @Alliende gelezen voordat ik mijn vraag stelde, waardoor ik op de juiste plaats kon zoeken voor het kwadratische moment (in mm4).
Maar in feite is mijn vraag om te weten welke waarde ik in deze precieze berekening moet gebruiken. Is het de waarde die ik vetgedrukt heb gezet die ik moet gebruiken (Iy = 434110.20)? Dit leek me logisch, aangezien ik de I moet kiezen in de richting loodrecht op mijn uitgeoefende kracht (in dit geval wordt mijn kracht uitgeoefend langs de x-as, dus ik kies Iy).

Dank u allen

P.S.: Ik gebruik mijn kwadratisch moment I (Iy hier dus als ik me niet vergis) in de pijlformules (-(FL^3/48EI) en constraints (Mfmax / Wel waarbij Wel = I/v).