Alstublieft, iemand kan me helpen begrijpen waarom mijn berekening niet loopt met de opgelegde verplaatsing en externe belasting weergegeven in de bijgevoegde figuur.
Als ik het vakje " Traagheidsontspanning gebruiken" aanvinkt, krijg ik het volgende bericht te zien:
"Waarschuwing: er is een aanzienlijke externe onbalanskracht in de Y-richting die zal worden gecompenseerd door de toepassing van tegengestelde traagheidskrachten. Tenzij uw model onderhevig is aan een dergelijke kracht of marginale onbalanskrachten, kan de toepassing van traagheidsontspanning de kenmerken ervan veranderen. Wil je doorgaan?
Je zou je simulatie bouwboom moeten zien, maar naar mijn mening is je model niet in balans en voldoe je niet meer aan de wetten van de statica.
In je beweging heb je de rotatie van je stuk rond de as die door de bovenste haak gaat niet geblokkeerd. Maar misschien heb je het met een andere functie gedaan?
Ik heb geprobeerd de rotatie te blokkeren, ik heb nog steeds geen antwoord. U vindt alle parameters op de bijgevoegde afbeelding.
Wanneer ik het vakje "Traagheidsontspanning gebruiken" aanvinkt, krijg ik hetzelfde bericht te zien: "Waarschuwing: er is een aanzienlijke externe onbalanskracht in de Y-richting die zal worden gecompenseerd door de toepassing van tegengestelde traagheidskrachten ..."
Jammer dat je geen rekening hebt gehouden met mijn opmerking.
Merk op dat dit oké is, want ik begrijp je simulatielogica niet.
Ik heb de indruk dat je knopen maakt met het idee van connectoren.
Voordat ik verder ga om u te helpen, is dit wat ik begrijp van uw regeling. Vertel ons of het klopt.
Je hebt een buis die niet op de tekening voorkomt en het U-stuk komt in contact met die buis. (vandaar mijn suggestie). Als een hanger die aan een buis in een kast hangt)
om te voorkomen dat het U-vormige stuk uit de buis komt (die je niet kunt zien) zet je een speld. Deze pin heeft alleen een veiligheidsfunctie en hoeft niet in te grijpen in de simulatie als je kracht in eerste instantie op Y gericht is. Afgezien van de veiligheid versterkt het helemaal niets, of bijna.
Je zet het contact solidair, wat geen zin heeft als je maar één onderdeel hebt, namelijk de 10MEH-2960-mytest.
De asconnector heeft daar niets te zoeken, aangezien je geen as hebt en de pin geen nut heeft voor simulatie zoals al vermeld.
Traagheidsontspanning heeft in uw geval niets te maken, aangezien u statisch bent. (voor de goede orde = Gebruik traagheidsontspanning om .../... een vrij lichaam dat accelereert als een raket die wordt voortgestuwd door zijn motor, een vliegtuig tijdens de vlucht of een auto in beweging
In feite heb je alleen een connector nodig op het cilindrische deel van je U dat aan de buis is gelast en een axiale blokkade om een grote verplaatsing en een foutmelding te voorkomen. Ook een opgelegde verplaatsing in rotatie met de radiaal en in axiaal (derde keuze in de lijst.
In feite, met of zonder pin, je je gaat open zodra je een bepaalde belasting overschrijdt en de pin heeft geen effect op zo'n kleine dikte.
Aan de andere kant negeer je de las in je simulatie: wat je simulatie onjuist maakt, want terwijl je het doet, wordt beweerd dat het U-vormige stuk en de zigzagbuis oneindig solide zijn, wat natuurlijk onjuist is. De meeste ruïnes in dit soort assemblage zijn afkomstig van een las.
Er moet ook worden aangegeven of de 3500N-belasting vrij is. Als het vrij is als een hangend gewicht, dan heb je ook een vervorming van je zigzagbuis in de zin van een neiging om zowel de hoeken van de zig als de zag te openen. Het is deze vervorming die ook de opgelegde verplaatsing rechtvaardigt die ik u voorstel.
Kun je je stuk plaatsen zodat ik het je beter kan uitleggen.
Pardon, ik ben nieuw bij SolidWorks als dat gemakkelijk is. Ik stuur je bijgevoegd mijn onderdeel in de montage (met pdf-document dat mijn probleem uitlegt). Mijn doel is om te weten of mijn twee onderdelen bestand zijn tegen een belasting van 3500 N (door de las natuurlijk te modelleren).
In het bijgevoegde PDF-document vindt u enkele opmerkingen.
Je was erg ondeugend omdat je me niet de montage gaf (met afhaalsamenstelling of pack and Go, afhankelijk van je versie van SW), maar een merkwaardig onderdeel. Dus ik heb het ermee gedaan ;-)
Bedankt voor de tijd die je hebt besteed om me dingen uit te leggen! Mijn excuses als ik u heb gestoord met mijn verzoek. Zoals ik je in mijn laatste bericht vertelde, is dit mijn eerste ervaring met SolidWorks en wist ik niet dat er verschillende soorten back-ups zijn. Is dit het bestand (bijgevoegd) waar je om hebt gevraagd?
Nogmaals mijn excuses voor het niet opsturen van het juiste bestand!
Ik weet niet hoe ik het je moet vertellen, maar je dossier
20190218--10am---Modified---10MEH-2960.SLDPRT
Bevat onderdelen die niet zijn bevestigd. Het wijst ook op het schone pad van uw computer , wat aangeeft dat u het pakket misbruikt en gaat of de verkeerde munt neemt.
Jouw manier is Z:\4-CAROUSELS\05-COMMON PARTS SERIES etc, etc. Hoe verwacht je een volledige lading te doen op een computer waar ik geen toegang toe heb.
Bovendien begrijp ik niet hoe je je stukken hebt gemaakt. Daarnaast is je vaste gebied niet goed, je moet scheidingslijnen maken om het vaste contactoppervlak te beperken. Kijk naar de tutorial die ik heb gemaakt, het zal je helpen. https://www.lynkoa.com/contenu/les-lignes-de-s%C3%A9paration-1
Doe je deel volledig opnieuw met klassieke schetsen en extrusies. Er is iets mis met uw model zonder dat ik weet wat (aanwezigheid van ??? geval)
Als je me niet de juiste bestanden stuurt, ben ik genoodzaakt om het over te dragen aan iemand die meer geduld heeft dan ik.
Dankzij jullie feedback heb ik mijn probleem opgelost !
Op de plaats van de slinger wordt een referentiepunt gekoppeld aan de bovenvlakken van het platte deel van de haak door middel van "remote loading". Deze belastingen verdelen alleen de belasting en voegen geen extra stijfheid toe aan het model. Voor dit referentiepunt staan alle vertalingen vast.