Snelle vraag: Ik ben op zoek naar een statische analyse voor een handlingsysteem (vacuümheffer) opgehangen aan 4 bevestigingspunten van het beugel + sling-type, ik wilde weten welk type opgelegde verplaatsing het meest geschikt is?
Ik heb de sluitingen niet weergegeven en een opgelegde verplaatsing van het vaste draaipunttype gecreëerd ter hoogte van mijn gaten, klopt dit? Ik ben bang dat ik mijn studie te veel heb "beperkt".
Ik betwijfel zelfs omdat ik denk dat het dichtst in de buurt komt van dit soort configuratie (met beugel), een link van het kogelgewrichttype is, ik zou meer rotatie moeten loslaten omdat ik met een vast draaipunt de vervorming van mijn systeem beperk. (Ik denk dat mijn pijl groter zou zijn)
Van mijn kant maak ik kogelgewrichten aan elke kant van de beugel en ketting, wat meer de realiteit van de beweging en de "ongeplande" verplaatsingen geeft
In ieder geval heeft de lading een verticale neerwaartse reactie, dus het verschil zou niet enorm moeten zijn, tenzij je portic opzij beweegt en er een onevenwichtig effect is!!
De reactie op de sluitingen zal alleen verticaal zijn als de stroppen ook verticaal zijn. Als de stroppen terugkeren naar een gemeenschappelijk punt (haak), zal er ook een horizontale component zijn.
Het is waar dat ik mijn woorden aan u had moeten illustreren, maar ik heb nog steeds een beetje moeite met het gebruik van lynkoa. Sorry.
Na wat onderzoek blijkt dat het voor een statisch volumeonderzoek op Solidworks Simulation niet mogelijk is om een "kogelgewricht" verbinding te maken. Dit is alleen mogelijk voor schaalelementen.
Dit heeft te maken met het vermogen van de oplosser. Dit soort opgelegde verplaatsing zou te veel vrijheidsgraden impliceren voor de oplosser.
Dus gebruikte ik een geavanceerde opgelegde verplaatsing "Gebruik een referentiegeometrie" bij het selecteren van mijn cilindrische vlakken, en ik verbood de normale vertaling naar het referentievlak. Mijn reactiekrachten zijn dus verticaal, wat mij perfect uitkomt!!