Ik moet bestanden (van de SW2013-bron) naar een klant sturen voor colorimetrische tests om een schilderprocedure te bepalen. Tot dusverre goed! Idealiter zou ik hem een *.smg-bestand sturen (geschikt voor dit soort uitwisseling tussen fabrikant en klant), maar helaas heb ik niet de mogelijkheid om dit te doen omdat het een "SW-componist" vereist en dus een betaalde licentie die ik niet kan krijgen. Dus ik ben op zoek naar een alternatieve oplossing waarmee ik bestanden kan verzenden zonder dat ze bruikbaar zijn voor mijn klant (geen side-taking, geen toegang tot "prt" of "asm"). Welnu, haal het kleinst mogelijke bestand op om de overdracht per e-mail zo veel mogelijk te vergemakkelijken.
U kunt Edrawings maken door de mogelijkheid te verbieden om te meten dat u met Edrawings opent of rechtstreeks door een uitvoerbaar bestand te maken, zodat u Edrawing niet nodig heeft om het bestand te openen dat iets groter is.
Ofwel in uitvoerbare Edrawing, maar het bestand is vaak zwaar. Het moet ook worden gecomprimeerd, zodat de .exe niet wordt geblokkeerd door de mailbox van de klant.
Edit: Ik had nog nooit gedacht aan Lynkoa's Viewer! Echt niet dom! Maar Lynkoa is het daarmee eens? Heel praktisch in ieder geval =)
Dus voor het uitvoerbare Edrawing, goed idee, ik had er niet over nagedacht, maar het probleem is dat mijn klant geen kleuren aan de verschillende oppervlakken kan toekennen en dat is het doel van deze bestandsoverdracht ("colorimetrische tests om een schilderprocedure te bepalen"), dus niet per se interessant in dit specifieke geval.
Ik denk dat als ik door Lynkoa ga (goed idee .PL trouwens!) ik precies hetzelfde probleem zal hebben.
Welnu, omdat ik een beetje weinig tijd had, koos ik voor een oplossing die niet erg conventioneel is, maar die bij mij past.
Laat het me uitleggen: ik ben begonnen met mijn assemblage die ongeveer 450 stukjes omvat, ik heb het opgeslagen in *.prt. Dus ik krijg een bestand met een onbruikbare creatieboom. Dan sla ik deze *.prt weer op als *. STEP (AP203) om een universeel bestand te verkrijgen en zonder uiterlijkheden (kleuren) zodat mijn cliënt vanuit een neutraal element werkt.
Niet een erg elegante methode, daar ben ik het mee eens, maar hey, we hebben haast en doen wat we kunnen.