Persoonlijk, als ik met dxf op Solidworks moet werken, open ik ze met draftsight en zuiver ik ze zoveel mogelijk, waarbij ik alleen bewaar wat me interesseert.
Hallo, ja, maar het is zeker mogelijk om reeksen punten te vervangen door een curve die zo dicht mogelijk bij de punten passeert, voordat u ze verwijdert!!
Aan welke parameter zou ik kunnen werken om mijn pc een boost te geven om hem sneller te maken voor dit soort manipulatie op solidworks, hoe komt deze configuratie op jou over?
Is dit het bestand dat je hebt ontvangen of heb je het al bewerkt?
Als je het opent met Autocad, is het behoorlijk schoon, er zijn slechts 252 splines en 251 luikblokken. Om te snijden, verwijder je eerst de arcering, dan kun je proberen de splines te vereenvoudigen, maar ik weet niet zeker of je de tijd die je eraan besteedt zult winnen.
Een andere oplossing die ik gebruik voor ingewikkelde logo's zoals die van jou is om niet over te schakelen naar SW.
Je maakt je deel in SW, dat is geen probleem, dan moet je het waarschijnlijk opslaan in dwg of dxf om het onder je CAM-software voor de laser door te geven.
Dus als de dxf/dwg klaar is, kopieert u uw logo op uw onderdeel met de juiste maat en vervolgens kunt u het verwerken onder uw lasersoftware.
Nadeel: u heeft geen beeld van uw 3D-model onder SW als de klant een preview wil voordat hij gaat bewerken. (niets belet u om een weergave van de DWG te geven om de positie en grootte van het logo weer te geven)
Dus oplossing om te gebruiken als uw enige doel is om het onderdeel uit de machine te halen. Het heeft geen zin om tijd te verspillen aan het opnieuw doen in SW alleen maar om er mooi uit te zien;)
In mijn geval (het meest voorkomend) gebruik ik vaker de methode van de afbeelding op de achtergrond van de schets die ik teken in lijn/boog van een cirkel (minder programmalijn voor de cnc) en dan voeg ik een schaalfunctie toe.
Om af te sluiten maak ik een schets door alle contouren op de juiste schaal te herstellen die ik kan overbrengen op het gewenste deel/de gewenste onderdelen. (stencil methode)