Welke configuratie om snel aan een gecompliceerde geïmporteerde schets te werken?

Ik heb regelmatig schetsen (in DXF-formaat) die ik moet herwerken en die ik van klanten krijg.

helaas zijn er zoveel punten dat de computer veel hapert en ik heb de kleine zandloper die ongeveer 30 seconden loopt tussen 2 klikken...

Op welke instellingen kan ik spelen met mijn computerconfiguratie om snelheid te winnen? (RAM, grafische kaart?) 

Bedankt

Goedenavond

Dit onderwerp is al behandeld, maar het lijkt niet zo eenvoudig.

Kijk hier lijken ze de oplossing te hebben voor alle DWG-problemen door eDrawings door te geven.

Misschien vind je op zijn minst wat uitleg.

Vriendelijke groeten

1 like

of anders kan ik misschien mijn DXF-bestand verkleinen? Hier heb ik een voorbeeld van een bestand dat 5MB weegt, dat is veel toch?

Hallo

Ik denk dat een voorafgaande reiniging van de dxf nodig is om alleen te behouden wat je nodig hebt.

Fred

Hallo

Persoonlijk, als ik met dxf op Solidworks moet werken, open ik ze met draftsight en zuiver ik ze zoveel mogelijk, waarbij ik alleen bewaar wat me interesseert.

4 likes

Helaas heb ik alles in mijn koffer nodig, want het is een tekening die een logo van een stad vertegenwoordigt die ik moet respecteren...

Hallo, ja, maar het is zeker mogelijk om reeksen punten te vervangen door een curve die zo dicht mogelijk bij de punten passeert, voordat u ze verwijdert!!

1 like

Aan welke parameter zou ik kunnen werken om mijn pc een boost te geven om hem sneller te maken voor dit soort manipulatie op solidworks, hoe komt deze configuratie op jou over?

Ik heb dit in configuratie:

kunt u uw DXF posten

voor een controle 

Bedankt

@+ ;-)

Daar is hij

cactus-bin.dxf
1 like

Hallo

Waarom maak je er geen blok van?

En wat is precies je doel

@+

Het probleem met het blok is dat ik mijn schaal niet hoef te veranderen en mijn schets niet hoef te herwerken om alleen gesloten contouren te hebben.

Ik wil een lasersnede maken op een plaatwerk volgens deze lijnen

Is dit het bestand dat je hebt ontvangen of heb je het al bewerkt?

Als je het opent met Autocad, is het behoorlijk schoon, er zijn slechts 252 splines en 251 luikblokken. Om te snijden, verwijder je eerst de arcering, dan kun je proberen de splines te vereenvoudigen, maar ik weet niet zeker of je de tijd die je eraan besteedt zult winnen.

Bijgevoegd is het bestand zonder de arcering

prullenbak-cactus_sans_hachures.dxf

Ik kan het bestand niet downloaden

Afhankelijk van uw browser, klik met de rechtermuisknop/"link opslaan doel als" (of iets dergelijks)

1 like

het is goed dat het werkt, aan de andere kant is het bestand nog zwaarder, 7,7 MB tegen 5,1 MB eerder

als je geïnteresseerd bent, heb ik het in DWG-formaat gezet, het is veel kleiner.

Cdt

test.dwg
1 like

vraag 

Waarom sla je je DXF  of DWG niet op als een foto

die u via schetsbeeld in SW kunt integreren

welke het naar wens kan worden ingezoomd

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/contenu/tuto-cr%C3%A9ation-dun-model-laide-dune-image

sinds toen ik je DXF visualiseerde 

En dat je alle spiebanen opnieuw doet voor modificatie en waarschijnlijk onderhoud van intern plaatwerk

Dit is over het algemeen mijn manier van handelen

En afhankelijk van de grootte van uw tekening zijn rechte lijnen voldoende om de contouren te maken

Dus door het feit vrij snel, maar een maximum aan klikken en schetsen

het is precies het soort project waar ik van hou ;-)

@+ ;-)

3 likes

Een andere oplossing die ik gebruik voor ingewikkelde logo's zoals die van jou is om niet over te schakelen naar SW.

Je maakt je deel in SW, dat is geen probleem, dan moet je het waarschijnlijk opslaan in dwg of dxf om het onder je CAM-software voor de laser door te geven.

Dus als de dxf/dwg klaar is, kopieert u uw logo op uw onderdeel met de juiste maat en vervolgens kunt u het verwerken onder uw lasersoftware.

Nadeel: u heeft geen beeld van uw 3D-model onder SW als de klant een preview wil voordat hij gaat bewerken. (niets belet u om een weergave van de DWG te geven om de positie en grootte van het logo weer te geven)

Dus oplossing om te gebruiken als uw enige doel is om het onderdeel uit de machine te halen. Het heeft geen zin om tijd te verspillen aan het opnieuw doen in SW alleen maar om er mooi uit te zien;)

In mijn geval (het meest voorkomend) gebruik ik vaker de methode van de afbeelding op de achtergrond van de schets die ik teken in lijn/boog van een cirkel (minder programmalijn voor de cnc) en dan voeg ik een schaalfunctie toe.

Om af te sluiten maak ik een schets door alle contouren op de juiste schaal te herstellen die ik kan overbrengen op het gewenste deel/de gewenste onderdelen. (stencil methode)