Wat is de ideale laptopconfiguratie?

Hallo

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht van ASUS PROART 17", een "werkstation"

Hier is de configuratie: Intel(R) Core(TM) i7-9750H CPU @ 2.60GHz   2.59 GHz

Werkgeheugen 64 GB

1T SSD

QUATRO RTX 3000

en eerlijk gezegd vind ik dat mijn gaming-pc van € 1500, die 6 jaar oud was, beter liep met Solidworks!

Zijn er instellingen in de solidworks-opties om in te stellen zodat het beter werkt?

Bedankt voor je hulp en feedback.....

Hallo

Voor de configuratie is het een terugkerende vraag met vaak de vergelijking met gaming-pc's

Dit is wat solidworks aanbeveelt en dit is waar u naar moet kijken voordat u een pc-station of laptop koopt.
https://www.solidworks.com/fr/support/system-requirements

Uw configuratie is bijna correct, behalve de frequentie waarvoor het minimum 3,3 GHz is, maar u bevindt zich op 2,6 Ghz.

Het vergelijken van een gaming-pc met een CAD-georiënteerde pc heeft om verschillende redenen immers geen zin.
1°) Gamer-pc's geven constant veel geanimeerde beelden weer en waar het nodig is om een bepaald soort hypersnelle reacties op de controllers te hebben, vandaar de hectische race om frequenties in GHz en andere overklok- en vrieskoeling

Voor een CAD-pc:
- De grafische kaart wordt nauwelijks gebruikt, dus je hoeft alleen maar te nemen wat wordt aanbevolen.
- Hoe beoordeel je of SW aan het roeien is of niet? U moet aangeven welke versie van SW u hebt. Omdat de versies uit 2019 en > beter geoptimaliseerd zijn voor grote ASM's. Voor een basisdeel, zelfs een beetje ingewikkeld, zien we de grafische verbeteringen helemaal niet.
- Als je geen V 2019 of > hebt, zijn er instellingen die je kunt gebruiken om te profiteren van de grafische verbeteringen (op grote ASM's).

Als u meer wilt weten, moet u met ons delen op welk precies moment en op welke delen (of ASW) u een indruk heeft van gebrek aan snelheid. Ook, doe je alleen native SW en doe je realistische rendering en simulatie ?
Je zegt namelijk niets over de instellingen die je hebt voor bijvoorbeeld "systeemoptie ==> prestaties", laden van lichtgewicht componenten, enz...
Hebben  uw assemblages volledig opgeloste of lichtgewicht actieve componenten.
Hoeveel kamers zijn er geladen en in hoeveel ramen, en.... We kunnen niet echt op uw verzoek reageren.

Dat gezegd hebbende:  als ik functies snel wil ketenen gaat het niet snel genoeg, daarom gebruik ik massaal sneltoetsen en muissneltoetsen en zou ik graag willen dat het sneller gaat. Maar als ik meerdere uren kijk, realiseer ik me dat ik meer tijd besteed aan het spelen en visueel controleren op botsingen dan aan het maken of aanpassen van onderdelen. De latentietijd is dus meer tussen de stoel-toetsenbordinterface dan in de pc.

Dit betekent ook dat het allemaal afhangt van wat u in uw bedrijf doet en met welke mate van urgentie.

Dat is het in een paar woorden.

Vriendelijke groeten

5 likes

Hallo

Bedankt voor je feedback!