Wat is de limiet van de voorwaardelijke eigenschap van SmartProperties?

Hallo 

Is het mogelijk om EXCEL-functies in te voegen in de voorwaardelijke eigenschap van SmartProperties? Zo ja, is het dezelfde manier om ze te schrijven als sr EXCEL?  

Of is het gewoon mogelijk om SI (testlogisch|ja|nee) te doen?

Bij voorbaat dank!

Voor de voorwaardelijke waarden is de vorm goed zoals in het voorbeeld (logische test, aan de andere kant, je kunt er meerdere achter elkaar verzamelen.

Het is waar dat het niet erg praktisch is en dat het Excel-formulier veel gemakkelijker is.

Hier is een voorbeeld van een cumulatieve voorwaardelijke test:

IFF($Ep-straal=1-1.3||IFF($Ep-straal=1.2-1.3||IFF($Ep-straal=1.5-2||IFF($Ep-straal=2-2.6||IFF($Ep-straal=2.5-2.6||IFF($Ep-straal=2.5-4||IFF($Ep-straal=3-4||IFF($Ep-straal=4-4||IFF($Ep-straal=4-5||IFF($Ep-straal=5-5||IFF($Ep-straal=5-8||IFF($Ep-straal=6-8||IFF($Ep-straal=8-10||IFF($Ep-straal=10-10||IFF($Ep-straal=1.5-2||IFF($Ep-straal=12-10||IFF($Ep-straal=15-10||IFF($Ep-straal=-||Fout Ve)

Uiteindelijk iets heel ingewikkelds om te begrijpen!

3 likes

Daarna, als het nodig is, kan ik je een handje helpen als je me vertelt wat je als voorwaarde wilt bereiken.

Als het haalbaar is.

Anders, zoals Coluche zei, vertel me wat je nodig hebt, ik zal je vertellen hoe je het zonder kunt doen.

3 likes

Niet erg praktisch inderdaad

In feite probeer ik een reeks waarden te creëren in het logische testgedeelte, bijvoorbeeld:

Als Eigendom1 tussen 00 en 09 ligt, dan ja, anders niet.

Ik heb geprobeerd met OU/AND functies en met > en <, maar het werkt niet (ik kan de verkeerde syntaxis hebben gebruikt)

Heb je een idee?

1- U moet er zeker van zijn dat de waarde ophalen numeriek is, want 09 is meer tekst

2 geheel getallen of het resultaat kan met decimalen in de orde van grootte van 2,24555 zijn.

Voor het overige is het principe voor het accumuleren van iffs als volgt.

IFF($Propri zomer1=0|ja|nee) voor een lijn

Als je wilt cumuleren, neem je je 1e regel, kopieer en plak je in plaats van de nee, plak je je formule en wijzig je de waarde.

IFF($Propri zomer1=0|ja|IFF($Propri zomer1=2|ja|nee))

De makkelijkste manier is om een schone test te doen

je creëert je stuk met een gegeven waarde van eigenschap 1 je maakt je formule en je test het me Ik heb mijn formule gemaakt met 1 voorwaarde, dan 2 dan 3... Door gaandeweg te testen om er zeker van te zijn dat je geen fout maakt.

Voor jouw formule moet het zoiets zijn om te testen.

IFF($Propri zomer1>9|no|IFF($Propri zomer1>=0|ja|nee))

Kortom, als eigenschap1 >9, nee, anders testen we of eigenschap1>=0.

Niet getest, maar het zou moeten werken

Bedankt!

Ik had ook aan deze truc gedacht, maar hey, ik heb 9 families van onderdelen waarvan de eerste bijvoorbeeld gevonden moet worden met 00,01,02,03,04,05,06,07,08,09... de tweede: 10,11,12,13... enz...

Het kan erg lang duren

In ieder geval bedankt voor je antwoorden!