Welke functie heb je nodig om er te komen?

Hallo, ik heb de sweep op twee rails geprobeerd, maar het werkt niet.

Ik maak een bocht   in rood rond vooraanzicht, ik maak dan een blauwe ronde bovenaanzicht bocht  om het kunstaas ter hoogte van de kop af te ronden, tenslotte maak ik een bocht voor de groene ronde veeg, maar het werkt niet.

Ik kijk naar tutorials, ik zie dat ik mijn groene ronde curve meerdere keren moet reproduceren, maar hoe ik de beperkingen kan behouden

Bij voorbaat  dank (ik ben net begonnen)

Hallo

Ik weet het niet, Rhino, maar wat je lijkt te willen doen, lijkt meer op een afvlakkingsfunctie dan op een veegfunctie (een veeg is een constante sectie, terwijl een gladmakende variabele secties samenvoegt). Het zou daarom goed zijn om meerdere secties op verspringende vlakken te maken (bijvoorbeeld om de 20 mm als je deel 100 mm is).

Aan de andere kant kan het afvlakken van een gladstrijken op één punt problematisch zijn. Het zou beter zijn om te eindigen op een cirkel met een kleine diameter en de vorm af te sluiten met een halve bol.

Om je geplaatste afbeeldingen te bekijken

We kunnen alle te maken schetsen duidelijk visualiseren

dus gewoon doen zoals op de foto's

Heb je het opnieuw gedaan zoals vermeld op je andere vraag solidworks decoy?

Hallo

Heeft u een functie die gelijkwaardig is aan Creo's Free Style?

https://www.youtube.com/watch?v=1C0lSz40d7o

Dat is wat ik zou gebruiken op Creo.

S.B

1 like

@ S. b het is waar om te zien creo's vrije stijl

Het is een geweldige verkoper van de log en in + het is een max-versie van 2011

Ik heb het al getest voor een speciaal handvat.

S.B

style_libre.png
1 like

́ ́Het is een feit dat het visueel vrij eenvoudig lijkt

Maar zoals altijd, om te weten of het in de praktijk zo eenvoudig is?

Er zijn handige hulpmiddelen, zoals tangens, normalen of uitsparingen aan oppervlakken.

De mogelijkheid om een symmetrie opnieuw uit te voeren, wat mijn geval was om vervolgens een solide te creëren, deze in een klassiek ontwerp te herwerken en een schaal van het geheel opnieuw te maken.

Daarna moet je geen precieze kansen willen.

Ik ben ervan overtuigd dat ik niet twee keer precies hetzelfde zou doen.

S.B

"Ik kijk naar tutorials, ik zie dat ik mijn groene ronde curve meerdere keren moet reproduceren, maar hoe ik de beperkingen kan behouden"

Dat is wat ik wilde zeggen: naar mijn mening moet je beginnen met een loftfunctie, maar je hebt meer "sectie" nodig, welke "beperkingen" moet je behouden? 

Probeer anders met de "networksrf" -functie, ik denk dat het kan werken