Ik ben een beginner, dus ik weet niet precies wat een "desktopprinter" is, maar ik zou vooral graag een printer willen die in mijn budget past om te beginnen :)
Ik heb de vraag bewerkt. Ik had graag een mening gehad over de 3 printers die ik noemde, aangezien ik er niet veel van weet, of anders een model met hetzelfde budget.
En ik had de vergelijking gezien, trouwens, als @alexandre van de site hier http://www.priximprimante3d.com langskomt, wacht ik op zijn feedback over deze modellen!
Dus zo, zonder er iets van te weten en volledig subjectief... Je tweede link is degene die ik het liefste wil. Het is mooi, de site is goed gedaan. Kortom, niets anders dan verpakking! (Naam van Zeus, ik ben een slachtoffer van de consumptiemaatschappij!)
Anders denk ik dat je voorzichtig bent geweest. Maar je eerste link lijkt alleen compatibel te zijn met Windows7. Je hoeft niet overgestapt te zijn naar de gratis versie10 wat;)
Dat is het, dat is al mijn volkomen nutteloze bijdrage^^
Goed resultaat voor 399€ met weinig ingewikkelde aanpassing
Hoe meer je in prijs stijgt, hoe completer de software is. Persoonlijk raad ik met alle tests die ik heb gedaan kitprinters af, of zou ik zelfs liever voor ultimaker of reprap gaan (maar of budjet)
als het voor de kunst is en niets functioneels, is de Prussa-versie van het Alu-chassis erg goed, maar een slagingspercentage van 60% (beter dan de kits waar we onder neofieten naar 30% gaan)
Hallo .PL, ik volg je e-mail op die ik zojuist heb ontvangen. De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: voor welke toepassingen wil je deze printer gebruiken? Dit elimineert al veel machines, zowel wat betreft het printvolume als de materiaalcompatibiliteit.
Kwaliteit van onderdelen, prototyping of complexe assemblage enz...
De afmetingen van de kamers die u wilt tot het maximum.
Wil je een stoofpotje dat 1 maand meegaat, neem dan de prusa i3
De print r-bot is duur voor wat hij bevat. Je betaalt vooral voor het ontwerp.
Of je gaat voor een ultieme draadverwijdering, wat het beste compromis is en de beste prijs-kwaliteitverhouding. Hierdoor beschikt u over een schaalbare machine. Je begint zonder opties en je voegt ze beetje bij beetje toe volgens je vraag en je budget.
Dan heb je printers die hars laten stollen, maar daar weet ik niet al te veel van.
Om je te antwoorden over het doel, het is echt de introductie tot 3D-printen voor de ontdekking op persoonlijk niveau, dus ik weet nog niet wat ik als onderdeel zal kunnen produceren! En daarom heb ik me beperkt tot het budget.
@Bart, als u "de onze" zegt, is het dan degene die u in uw bedrijf gebruikt? Ik dacht ook dat we dit proces in mijn bedrijf konden gaan gebruiken, en ik zou graag "mijn handen vuil willen maken" aan het onderwerp voordat ik :)
@Bart Het schaalbare karakter van een open-source machine is zeker een onmiskenbare troef, maar deze printers zijn bedoeld voor gebruikers met een minimum aan ervaring en een minimum aan knutselaars - wat bij .PL niet het geval lijkt te zijn.
Het probleem is dat je onder de 500 € in wezen open-source modellen of machines hebt die zich nog niet hebben bewezen. Het zou beter zijn als u ermee instemde om wat meer geld in te leggen en een machine te hebben die echt past bij uw behoeften en uw ervaringsniveau.
Persoonlijk zou ik de Up-Mini (797 €) aanbevelen, wat een goed compromis zou zijn. Een plug-and-play, betrouwbare en bewezen machine.
MOD-T, het is te fris... Gebrek aan kennis achteraf, persoonlijk zal ik het risico niet nemen. Al deze goedkope modellen van crowdfunding, het is beter om 1 jaar te wachten, de tijd om de eerste feedback te krijgen. Wat betreft de M3D, het is niet slecht voor "recreatief" en ontdekkingsgebruik, het nadeel is dat het erg traag is (mijn reviewartikel). Gebrek aan kennis achteraf, ook voor de PrintrBot Play.