Thuis, geen zorgen, het werkt prima...
Als je het LFP-bestand alleen opent, waar is dan het samenvallende punt? Screenshot indien mogelijk?
Thuis, geen zorgen, het werkt prima...
Als je het LFP-bestand alleen opent, waar is dan het samenvallende punt? Screenshot indien mogelijk?
OK
en in de onderste helft van de afbeelding "bibliotheque_de_conception.jpg"
Waar ligt de oorsprong?
Dit is het punt dat zich in het midden van het profiel bevindt.
Ik heb de afbeeldingen opnieuw samengesteld:
Linksboven: de Lib Feat begint met de gewenste herkomst;
Rechtsboven: de selectie van dit referentiepunt;
Onder: de positionering van de schets met dit oorsprongspunt geplaatst (in het midden) en niet bij de oorsprong van het profiel.
Thuis werkt het...
misschien een bug die specifiek is voor uw pc, of in de definitie van de LFP...
we moeten proberen de LFP en zijn referenties na te bootsen...
Anders zie je met de hotline-ondersteuning, thuis werkt het.
Is het niet een "Dead Sketch" met alleen maar constanten bij toeval??
Ja, het is een import van een DWG met alle entiteiten vast (constante relaties), dat is wat we de hele tijd doen voor leveranciersprofielen...
Komt het daardoor?
Ik denk sterk...
mijn LFP's zijn gedimensioneerde schetsen, en als ik "het toeval" schrap, is alles blauw...
Indien de oorsprong telkens dezelfde is, moet de positie in de LFP worden gecorrigeerd;
en verplaats alle functies om de oorsprong op de juiste plaats te zetten.
Ik heb het geprobeerd met andere profielen en er kan ook de oriëntatie plus de positionering zijn die een probleem zal zijn.
Dan realiseer je je dat de gelaste constructie goed doordacht is met het Lib Feat Part, behalve een update na modificatie...
De oorsprong staat in elke LFP al op de juiste plaats, maar het probleem is dat deze niet wordt overgenomen door de bibliotheekfunctie.
Ik ga iets anders testen, het is ingewikkeld daar.
Na wat je wilt, lijkt het resultaat mij een beetje "ideaal": je zou willen dat SW op eigen houtje 50 of 100 onderdelen gaat wijzigen als je het gedeelte van je profiel wijzigt???
Als dat het is, denk ik niet dat er morgen een oplossing bestaat (tenzij je EPDM en programmeervaardigheden hebt).
Een mogelijke manier zou zijn om de sectie in een bibliotheekfunctie te beheren. De bibliotheekfunctie maakt je schets in de kamer, maar als je je bibliotheekfunctie opnieuw publiceert (en je verandert de plaats ervan niet op je netwerk), kun je naar je kamer gaan om je bibliotheekfunctie opnieuw te bewerken (je hebt misschien 2 mini-configuraties nodig om het te laten werken) en daar oh wonder, Je sectie zal als een grote worden bijgewerkt (en logischerwijs zouden je functies op de juiste manier moeten worden herbouwd).
Ik weet niet hoe het werkt met extrusieprofielen, maar het is mogelijk dat het ook het geval is (ga naar de functie die het profiel gebruikt en selecteer deze opnieuw om de herbouw te forceren. Immers, als je onderdeel/assemblage honderden functies bevat die hetzelfde profiel gebruiken, is het zeker dat het niet in 5 minuten klaar zal zijn.
Ik wil niet dat SolidWorks de getroffen onderdelen zelf wijzigt wanneer we de sectie bewerken, alleen om het onderdeel bij te werken wanneer het wordt geopend. Net zoals het aanpassen van een onderdeel in een assembly kan werken.
Het probleem met bibliotheekschetsen blijft de positionering en oriëntatie, die gemakkelijk te beheren is met de gelaste constructie...
Daarom lijkt het "Lib Feat Part (type feature palette)" (link naar de originele functie = externe ref.) met een schets mij de meest geschikte oplossing.
Nadeel: er is geen automatische vulling van de Beschrijving in de Soldered Const. tabel.
Daarna, als het alleen positioneel is, zijn er tal van manieren om het te repareren, met schetshulpmiddelen en andere...
De SW-logica is dat een wijziging geen invloed heeft op de reeds gemaakte onderdelen.
Je zou moeten kunnen weten dat het deel dat in 2016 werd gelanceerd, met die en die versie van profiel was of niet.
Voor mij geldt dat als een profiel evolueert, het niet dezelfde naam mag hebben, net zoals een deel dat evolueert, van naam verandert of wordt geïndexeerd.
Dus zelfde antwoord, geen simpele oplossing om te doen wat je wilt.
sbadenis : Ik zou graag de aanwijzingen op de profielen willen beheren en ze doornemen als er een kleine verandering is (indien groot: verandering van profiel), net als elk onderdeel. Als u een onderdeel wijzigt, wordt het bijgewerkt in alle assemblages die het bevatten, of het nu nieuw of oud is.
olivier42 : Als je het hebt over "Lib Feat Part (type feature palette)" (link naar de originele functie = externe ref.), heb je het dan over een Lib Feat Part geïntegreerd als schets via Design Library ? Welke komt overeen met de tests die ik heb gedaan?
Ja
Hallo
Ik ben terug met mijn probleem, dat nog steeds erg actueel is, met nog een paar pogingen.
We gaan de gelaste build dumpen voor de onmogelijke automatische updateverhalen, maar ik ben er nog steeds niet in geslaagd om mijn geïmporteerde LFP-profielen te positioneren door de functie "Link naar bibliotheekstuk" aan te vinken.
Ze zijn nog steeds gepositioneerd in het midden van de opname en niet in relatie tot de originele LFP-oorsprong en ik heb geen manier (voor zover ik weet) om het correct te herpositioneren.
Ik wil erop wijzen dat onze LFP-profielen vast zijn, d.w.z. dat het alleen "constante" schetsbeperkingen bevat.
Om het even welke ideeën?
Hallo
Ik ben het met mijn collega's eens, namelijk dat een mechanisch lasprofiel een uniek geheel is (vanwege de vormeigenschappen maar niet vanwege de afmetingen).
Er is echter een manier om het ene profiel automatisch te vervangen door een ander: een macro, een invoegtoepassing of een StandAlone-app.
Programma schema:
Aan de andere kant vereist dit grote nauwkeurigheid, maar bovenal is het tegen de natuur. Het zou beter zijn om een andere configuratie van de kamer te maken.
De keuze is aan jou...
Bedankt, maar wat me stoort is niet de vervanging van het ene profiel door het andere, maar de update bij het wijzigen van een profiel, wat kan gebeuren bij ontwikkeling, implementatie of optimalisatie.
We zien af van de gelaste constructie vanwege de onmogelijkheid van automatische updates en de problemen die dit voor ons kan veroorzaken.
Ik heb tot nu toe 2 opties: of we behouden onze Lib Feat Part-profielen die zullen worden gebruikt als bibliotheekschetsbank of we integreren de schets rechtstreeks in ons 3D-profiel dat zal worden gebruikt voor onze assemblages.