Welke methode om een profielbank te gebruiken met impactwijziging in SolidWorks 2017?

Hallo

Naar aanleiding van mijn vraag over de configuratie van een automatische update van het mechanisch gelaste bij het wijzigen van het "Lib Feat Part" -profiel. SLDLFP, ik vraag uw hulp om ons te begeleiden naar een nieuwe methodologie (of niet, afhankelijk van wat mogelijk is).

Wat we willen is een database met profielen hebben (leverancier of in-house) die we kunnen gebruiken voor de samenstelling van onze 3D-bestanden en vooral dat elke wijziging van het bronbestand of profiel gevolgen heeft voor alle bestanden waarin het is ingevoegd.

Mijn collega's waren gegaan voor een bank van Lib Feat Parts voor gelaste constructies, maar het probleem is dat er geen update mogelijk is anders dan handmatig.
Ik dacht aan een bibliotheekschetsbank die op een bepaalde manier identiek is aan onze huidige Lib Feat Parts die we in onze bestanden zouden kunnen integreren, maar ik heb deze methode nooit gebruikt, dus ik ken de limieten of beperkingen niet, behalve dat de positionering en oriëntatie delicater is.

Wat denk je? Heb je ideeën?

Wetende dat het vrij gemakkelijk te gebruiken moet blijven.

Ter info, we zijn op SolidWorks SP5 / EPDM 2017 Pro en myCADservices/tools Premium.

Bij voorbaat dank ;-)

Antho

Ik heb je vorige bericht gelezen. En ik begrijp niet waarom je wijzigingen aanbrengt?

Wat is de aard van de veranderingen?

1 like

De veranderingen kunnen meerdere oorzaken hebben: een gewijzigde profieldikte, een echte vervorming die een verandering in het profiel vereist, een verandering in de positie van de rib of krimp, enz.

En deze veranderingen kunnen intern of door onze leveranciers worden veroorzaakt.

Het gebeurt niet per se vaak, maar het gebeurt wel en het is absoluut noodzakelijk dat er een update wordt doorgevoerd zodat al onze documenten up-to-date blijven.

Uw probleem is dat de gelaste constructie van SW op basis van SW-profielen gebaseerd is op een notie van een schets die in het prt-bestand is geïntegreerd (waardoor het autonoom is).

Om de bewerking te hebben die u beschrijft, zie ik alleen het invoegen van een onderdeel in het onderdeel, maar u verliest enkele van de specifieke functionaliteiten van mechanisch lassen.

Bibliotheekschetsen zouden hetzelfde gedrag hebben als het Lib Feat-gedeelte (geen update)?

Daarna willen we niet per se specifieke mechanisch gelaste eigenschappen omdat we ze niet gebruiken.

Maar hoe zou de kamer in de kamer worden bijgewerkt? En we willen volledige frames maken, dus we zouden dit stuk 4 keer moeten invoegen?

De helft is het met @stefbeno eens

Om de boodschap van @remrem op te pakken: een standaard constructieprofiel evolueert niet, het is al jaren een standaard, en het zal blijven bestaan (IPE, IPN, UPE, enz...)

Deze vraag komt altijd van tijd tot tijd naar voren op het forum, de antwoorden zijn altijd hetzelfde...

Wat je lijkt te gebruiken ziet eruit als extruderprofielen, dus onderhevig aan zeldzame updates.

Keuze 1:

Gebruik indien nodig alleen "bepaalde extruderprofielen" (zonder IPN- of UPN-gelaste constructieprofielen, enz.)

Dan zal de keuze voor ASM (met optie voor deelmodus) met in PRT zorgen voor een snelle taak en een snelle update.

(PRT's met lengteconfiguraties en hoeksnede (indien niet beheerd in de ASM)

Voordeel: aanduiding van profielen in auto, met automatische update indien nodig.

Nadeel: beheer van hoeksneden...

Keuze 2:

"Lib Feat Part" met slechts een schets, die in een PRT moet worden ingevoegd (met de optie om de links te behouden), wordt deze modus gelijkgesteld met een "kleine externe referentie" (= prestatievoedsel)

Hiermee kunt u in duo werken met de "const.soudés"-functies en dat alles mixen...

Voordeel: stelt u in staat om de schets bij te werken, indien nodig

Nadeel: de aanduiding in een const.welded tabel zal niet automatisch zijn.

Keuze 3:

PRT in PRT = Externe Referentie

voedselprestaties, indien misbruikt, zorgen ervoor dat de pc niet veel langzamer wordt, enz...

1 like

PRT in PRT ("middelgrote of grote" externe referentie): ja voeg meerdere onderdelen in, of maak lichaamssymmetrieën, of herhaling.

Lib Feat Onderdeel van het "Feature palette" (misschien een set functies, of gewoon een schets), maar het heeft niets te maken met de Const.Soudés Profielen!!

we hebben een vinkje bij het invoegen om de link al dan niet te behouden ("kleine" externe verwijzing)

In de 2 bovenstaande gevallen zijn de beheeropties in:

Systeemopties / Externe referentie

De ASM-modus (in kamermodus) is gemakkelijker te beheren en minder "resource food"

Keuze 2 (schetsbibliotheek) lijkt me goed omdat het de ingebeelde logica overneemt en werkt met onze huidige Lib Feat Part-schetsbank. Het is hetzelfde als met de gelaste constructie, maar we behouden de link, het lijkt onberispelijk, ik ga door met mijn tests.

Ik denk dat er een probleem zal zijn met de positionering omdat de schets zich niet positioneert ten opzichte van zijn oorsprong, aan de rechterkant de schets met de oorsprong goed uitgelijnd en aan de linkerkant de schets geïntegreerd in een kamer met offset van de oorsprong:

bibliotheque_desquisses_-_positionnement.jpg

In de schets van Lib Feat Part mag er geen toeval zijn op de oorsprong (dus schets met een "-" ervoor)

Dan, wanneer we de schets neerleggen, zijn er in het paneel:

Positioneren / Bewerken van de schets

die het mogelijk maakt, zoals de naam al doet vermoeden, om hem te plaatsen waar je maar wilt...

Onze Lib Feat Part schetsen hebben alle vaste referenties, dus ik heb geen "-" ervoor.

"Schets bewerken" is alleen beschikbaar als je "Gekoppeld aan bibliotheekstuk" niet aanvinkt, en dat is wat ik wil doen.

En zelfs als ik deze optie uitschakel, heb ik dit venster dat me verhindert iets te doen :

editer_lesquisse.jpg

Oh ja, ik had niet gezien dat de "positionering" aan het verdwijnen was... Zoveel voor mij

Anders maakt het in de LFP 2 "Referenties" aan (eerste map bovenaan de boom):

Plan / en Punt

Het plan moet al aanwezig zijn,

Om het punt te maken, moet je de schets bewerken, en een "toeval" op de oorsprong (of een lijn, of een punt uit een andere schets) verplaatsen

Op die manier zal hij, wanneer we de LFP invoegen, vragen naar het plan en het punt.

capture.png
1 like

Ik heb geprobeerd een samenvallend punt toe te voegen aan de oorsprong (het voegt wel toe aan de referenties) maar er wordt geen rekening mee gehouden als ik op dit punt klik, hier is de afbeelding met bovenaan de selectie van dit referentiepunt en onderaan de passie van de schets met dit punt in het midden van de sectie en niet bij de oorsprong:

bibliotheque_de_conception.jpg

Thuis, geen zorgen, het werkt prima...

Als je het LFP-bestand alleen opent, waar is dan het samenvallende punt?  Screenshot indien mogelijk?

Het is oorspronkelijk toeval, hier :

esquisse1_de_sldlfp.jpg

OK

en in de onderste helft van de afbeelding "bibliotheque_de_conception.jpg"

Waar ligt de oorsprong?

Dit is het punt dat zich in het midden van het profiel bevindt.

Ik heb de afbeeldingen opnieuw samengesteld:

Linksboven: de Lib Feat begint met de gewenste herkomst;

Rechtsboven: de selectie van dit referentiepunt;

Onder: de positionering van de schets met dit oorsprongspunt geplaatst (in het midden) en niet bij de oorsprong van het profiel.

bibliotheque_de_conception_avec_origines.jpg

Thuis werkt het...

misschien een bug die specifiek is voor uw pc, of in de definitie van de LFP...

we moeten proberen de LFP en zijn referenties na te bootsen...

Anders zie je met de hotline-ondersteuning, thuis werkt het.

capture.png

Is het niet een "Dead Sketch" met alleen maar constanten bij toeval??