Hallo Jerome, ik raad degene aan die ik gebruik: een Logitech M 705. Hij is draadloos, zeker iets zwaarder dan een bedrade plaat, maar je went er heel snel aan.
er is geen speciale CAD-muis denk ik, er is de muis die in je hand past.
In de verschillende voorgaande berichten hebben we het heel vaak over Logitech, en het is een beetje een referentie.
Net als sommige van mijn klasgenoten koos ik voor de MX Revolution en ging ik vervolgens verder met prestaties, maar omdat ik een GROTE HAND heb en mijn revolutie niet meer bestond en de kosten van het vervangen van de batterij niet interessant waren.
Voor mij is de beste muis degene die het handvat geen pijn doet, de knoppen blijven leuke opties als je het toetsenbord niet wilt gebruiken
Op muisniveau zoals gezegd wen je er zoals gezegd snel aan met de knoppen. Ik heb gekozen voor een Logitech MX-prestaties en ik ben niet teleurgesteld, het is leuk, hoewel een beetje groot. Maar bij haar heb ik geen pijn meer in mijn pols en dat is maar goed ook
Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar een muis die de volgende kenmerken heeft:
- Middenklik op het wiel niet te hard. Net zo eenvoudig als het klikken op de rechter- of linkerknop.
- wiel met echte inkepingen (om niet van inkeping te veranderen als je op het wiel klikt).
- Ik was het vergeten: ik ben lang en ik heb grote handen.
Ik heb een MX performance in huis, en ik vind de klik op het stuur veel te hard. Ik zou het "klikwiel" kunnen verplaatsen naar een configureerbare knop, maar dat wil ik eigenlijk niet, omdat we vaak van werkplek wisselen tussen collega's, en we hebben allemaal liever dezelfde configuratie.
Kantoormuizen voldeden 10 jaar geleden aan mijn verwachtingen omdat ze van zeer goede kwaliteit waren. Tegenwoordig heeft dit type muis meestal een wiel + klikwiel van zeer slechte kwaliteit.
Ik heb mijn persoonlijke MX-prestaties op het werk getest.
En ik heb het doorgegeven aan 2 collega's.
Mijn oordeel:
- Erg leuk voor mijn grote hand.
- Ik vind zijn gewicht geen probleem. Ik vind hem zelfs vrij licht gezien zijn grote formaat.
- klik op wieltje: ik vind het jammer: je moet heel hard drukken, voor een onzeker resultaat. Dus een enorm verschil met de linker- en rechterklikken die heel normaal zijn.
Het oordeel van mijn collega's:
- Ze zijn ook niet verpakt.
Heeft iemand de LOGITECH-muis M500 met snoer?
Het lijkt goed geschikt voor grote handen, maar ik heb de indruk dat het hetzelfde wiel is als op de MX-prestaties. De blister voorkomt dat je de klik in de winkel kunt testen...