Wat zijn de beperkingen voor dit geval?

Hoi allemaal 

Ik wil dit blauwe element langs de buis tussen de parkeerplaatsen plaatsen. Welke beperkingen denk je dat ik moet stellen om het langs de buis te laten glijden?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

clamp.jpg

Hallo

Ik zou zeggen samenvallen van het buispad met het midden van de klemgaten, maar je buis gaat zonder vervorming door de klemklem.

3 likes

Hallo

De andere oplossing is om tangente beperkingen op te leggen.

Het enige probleem is dat de tangensspanningen vaak grillig zijn als je de onderdelen verplaatst. Als het statisch is, zou ik zeggen tangens spanning tussen de rand van het gat en de buitenkant van de buis.

Maar als de buis gebogen is, voorkomt dit dat het onderdeel naar beneden glijdt, wat de neiging heeft om de paling te maken.

Ik geef de voorkeur aan het voorstel van @Sylk 

In feite hangt het af van hoe je je buis hebt gebouwd (als je een sweep met een spline hebt gedaan, is het perfect. Dus het beste is om twee punten in het midden van de gaten op je blauwe stuk aan elke kant van het gat  te nemen en je maakt een toevalsbeperking in het midden van het gat en de spline-lijn van je buis.

Dit werkt als de buis gebogen of gedraaid is, zoals in mijn voorbeeld.

Ik ben in SW 2020. Als je een eerdere versie hebt, vertel het me, ik zal een mini-vidéo_tuto voor je maken

Vriendelijke groeten

coulissage_sur_un_tube_.zip
coulissement_sur_un_tube.jpg
5 likes

Hello@tous

Ik denk dat het veel ingewikkelder is dan het lijkt, persoonlijk zou ik de beperking in gedefinieerde posities kunnen bereiken, maar over de hele lengte lijkt het me dat het niet mogelijk is:)

Spanningsbeperkingen, op rondingen (naaioppervlak) ter hoogte van de gaten kunnen werken, maar het wordt ingewikkeld met de dikte van de klem, ook de aanwezigheid (of niet) van contact met het pincet, afhankelijk van de kromming en verdraaiing van de buis. 

Dat gezegd hebbende, SW heeft een krachtige contactmotor aan de SW-motionzijde, maar deze zal beperkt blijven tot een bewegingsstudie en niet tot het stressniveau ;) 

1 like

misschien past dit bij jou (SW 18)

Zozo Ik kan het bestand niet openen, dus sorry als het al wordt aangeboden:) 

montage1.sldasm
4 likes

Bedankt allemaal voor jullie hulp, ik zal dit allemaal proberen.

@zozo: ja sorry, ik kan je bestand niet openen, we zijn nog steeds onder SW2018.

Ik hou jullie op de hoogte.

Nogmaals, een grote dank aan iedereen.

Dank je wel Zozo en Lynk. 

Ik heb je oplossingen gemaakt met de knikkers/ stippen. Ik had er niet aan gedacht;)

Eenmaal verborgen , dat is het.

clamp_final.jpg

Hoi allemaal

@Lynk waarom heb je knikkers toegevoegd? Omdat het gebruik van het schetspunt + de veegcurve lijkt te werken.

Vriendelijke groeten.

1 like

Hello@tous

Inderdaad Pierre, de buispassages leken mij langwerpig, ik stel me voor dat het is om een zekere vrijheid en flexibiliteit voor de  buis mogelijk te maken, dus de gemiddelde lijn van deze buis is niet langer beperkt tot het midden van de gatencirkels, maar moet eerder langs de groef glijden, Het snijpunt van de buiscurve met die van de groef wordt dus verzekerd door een nieuw onderdeel met het voordeel dat er gemakkelijk bewerkingsbeperkingen zijn door de bal in de grafische weergave te selecteren, zonder te hoeven zoeken naar een onderdeel (leeg met slechts één punt) in de assemblageboom ;)

clamp.jpg
capture_02a.png
capture_03a.png
2 likes

Hoi allemaal

@Lynk dank u voor uw uitleg, ik had de subtiliteit van het glijden in de langwerpige niet gezien.