Wat zijn de methoden om een deel 2 te maken dat symmetrisch is ten opzichte van deel 1 op een tussenliggend niveau van de bouwboom?

Hallo

Voor de duidelijkheid is hier een diagram: 

Kortom, ik heb een gemeenschappelijke kern tussen twee symmetrische onderdelen en dan wil ik op elk van hen functies toevoegen.

Ik stelde me voor dat het ene deel zou worden gecreëerd door symmetrie van het andere deel in een tussentoestand.

Anders met symmetrische lichamen in dezelfde kamer, maar dit zal problemen veroorzaken tijdens het tekenen.

Of een eenpersoonskamer met twee verschillende opstellingen?

Wat denk je? Wat zijn de beste methoden die kunnen worden toegepast?

Bedankt

symetry-from-a-specific-point-of-another-part.png

Hallo

U kunt een "Symmetrie"-configuratie maken in uw "Deel 1" met een Symmetrie-functie uit "Functie 7" door de volgende functies te verwijderen, en uw "Deel 2" maken met een deel dat is afgeleid van "Deel 1" in zijn "Symmetrie"-configuratie.

3 likes

Nadat je functie 7 hebt gedaan, symmetriseer je je stuk door de schakels met de eerste te verbreken. Aan de andere kant, als je de 1 wijzigt, verandert de 2 niet meer.

Aan de andere kant zie ik het nut er niet echt van in, tenzij het een stuk met meerdere lichamen is.

1 like

Bedankt voor deze antwoorden!

Het doel is inderdaad niet om de banden met het originele deel te verbreken.

Configuratiebeheer werkt. U moet dan twee bladen in de tekening maken en de configuratie opgeven die voor elke weergave wordt gebruikt.

Ik vind dat het schoner zou zijn om twee afzonderlijke onderdeelbestanden bij elk hun tekenbestand te hebben.

U kunt de link niet verbreken bij het maken van een deel "Deel 2" dat is afgeleid van "Deel 1" in de configuratie die goed gaat.

1 like

Hallo

De schoonste manier zou zijn om een configuratie van uw kamer te maken.

1 like

Anders creëer je het deel om symmetrisch te zijn in een ander lichaam, en dan voeg je je 2 lichamen samen.

Hierdoor kun je een symmetrie van het lichaam symmetrisch maken.

1 like

Hallo

Net als iedereen lijkt het creëren van een configue mij correct. Maar u kunt ook de functies van uw symmetrie-onderdeel in een map classificeren om de gebruikte functies over de 2 delen te scheiden, en een beter leesbare boom te hebben.

1 like