Hallo allemaal, ik heb bijna geen tijd meer. Op een onderzoek had ik een leverancier gevraagd om het 3D-bestand van een pomp en na een week kreeg ik een bestand. RFA die ik niet kan openen in solidworks 2012. Ik heb het opnieuw gevraagd in STEP- of IGS-formaat, ik heb het verschillende keren opnieuw opgestart omdat het dringend is, maar ik heb nog niets ontvangen en ik moet de 3D afronden en de tekening maken. Heeft iemand het in zich om me te helpen en mijn bestand naar mij over te dragen in een formaat dat solidworks kan openen?
Bij voorbaat dank.
E.DOUCET
ksb_etablocgphorizontal265210008016010080170252121612165021611111531128976900118.zip
Neem me niet kwalijk, ik heb het verkeerde bestand gemaakt, de juiste om te converteren is deze
ksb_etablocgphorizontal265210008016010080130252111611165021611515133112898940011.zip
Dit is een bestand dat wordt geopend met Revit.
Ik heb niets te doen, maar toen ik de zip opende, zag ik dat het een bestand is dat afkomstig is van Cadenas, dus door naar https://b2b.partcommunity.com/3d-cad-models/ te gaan, zou je moeten vinden wat je zoekt (ik heb zojuist "Etabloc GP Horizontal 2652100-080" in de zoekopdracht gezet en het gaf me resultaten).
Als ik me niet vergis, is de fabrikant KSB, dus daar gebeurt het: https://b2b.partcommunity.com/3d-cad-models/?info=ksb
1 like
Het is inderdaad een product dat je via Padenas kunt downloaden, ik had het geprobeerd, maar er zijn tal van opties om te configureren, en de leverancier wilde me natuurlijk niet alle parameters geven om de pomp te configureren. Als ik hier kwam om hulp te vragen, is dat omdat ik vastzit...
Het moest gezegd worden, gezien de vraag was het niet gemakkelijk.
De naam van het bestand geeft de referentie van het product, wetende dat het over het algemeen wordt weergegeven terwijl u de opties kiest, u zou in staat moeten zijn om uw model te reconstrueren en bovendien zult u de kenmerken kennen (die normaal gesproken op het commerciële aanbod zouden moeten verschijnen).
Revit is niet gebruikelijk (op dit forum), het wordt meer gebruikt in de bouw.
1 like
En nou nee, met alle goodwill van de wereld, aangezien de dealer me niet alle kenmerken wil geven en hij me alleen een vereenvoudigde referentie geeft, kan ik het model niet instellen. Het is een pomp die door mijn voorganger is gekocht en ik heb geen info, alleen deze s**** referentie. Ik heb zelfs KSB gebeld, die me niet kon helpen, aangezien de referentie die ik krijg de referentie van de dealer is.
Maakt niet uit, ik download REVIT...
STOP, er is een eenvoudigere manier: in de ritssluiting zit een dwg die veel groter is, het is een dwg3d. het stroomt in SW en het is goed.
Zoals ik deed om te testen, bevestig ik het
ksb_etablocgphorizontal.zip
1 like
OK, bedankt, ik heb niet gezien dat er een dwg3d-bestand was. Dus het lukte me om het te openen met mijn 2012-versie.
Bedankt voor de hulp.