Hoi allemaal.
Hier zou ik graag willen weten wat de opvallende verschillen zijn tussen solidworks en solid edge software. Ik heb altijd aan solidworks gewerkt en ken Solid Edge helemaal niet, ik begrijp dat de 2 softwareprogramma's behoorlijk op elkaar lijken, maar er zijn nog steeds enkele grijze gebieden.
Kunnen solidworks en solid edge met elkaar communiceren (behalve iges of step) Is er in principe een mogelijkheid om mijn solidworks creatieboom met solid edge te herstellen? Ik zie veel dingen op internet en eerlijk gezegd kan ik echt geen idee krijgen in de zin dat ik solid edge nog nooit heb aangeraakt...
Ik zag dat Solid Edge een plaatwerkfunctie bevatte. Persoonlijk vind ik de Solidworks echt aan de top (als ketelmaker aan de basis heb ik de software niet nodig om me te vertellen wat wel of niet haalbaar is in de buigmachine, ik realiseer me zelf de fouten als die er zijn op het moment van de ontwikkeling van het onderdeel ... )
Is er een functie zoals gelast monteur die te vinden is op solidworks met profielen etc ?
Ik vond een interessante vergelijking op het net, maar die dateert uit 2003, ik betwijfel of deze nog steeds relevant is.
Dank u voor uw verduidelijkingen.