Hallo allemaal.
Ik doe een beroep op je technische kennis omdat ik een beetje opdroog, ook al heb ik een klein idee.
Kan iemand mij vertellen welk mechanisch onderdeel in het midden van de afbeelding wordt weergegeven? Planetaire versnellingsbak, koppeling...
Dank je voor je antwoorden.
Hallo @OlivierH
Het lijkt mij geen tandwiel, de tanden van een pinion worden niet zo weergegeven in industriële tekeningen.
Maar als volgt

Dit systeem maakt het mogelijk dat het centrale stuk 1 kan draaien (één rotatie) en de bal 2, waardoor de elementen aan de buitenkant 3 lateraal kunnen bewegen of bewegingsvrijheid hebben zijwaarts.
Net als een versnellingsbakhond kan hij draaien en zijwaarts bewegen om aan te sluiten op een een-versnellings tandwiel.
Deel 3 is verbonden met 6 met een schroef en dient toch als stop, delen 4 en 5 zijn verbonden met schroef 7 en kunnen bewegen, lijkt het mij te zijn.
Daarnaast kunnen we ons voorstellen dat op het centrale deel de boring 1 dient als speling voor de ring en schroef 2 wanneer de assemblage beweegt, of de demontage wordt verwijderd?
3 is een sleutel die rotatie-aandrijving mogelijk maakt

Heb je de tekening als geheel?
Hallo,
Ik zie deze set meer in geel als een silent block (het perifere ronde deel zou van rubber zijn). Maar inderdaad@FRED78 als we het hele plan met de nomenclatuur konden hebben , zou dat de interpretatie vergemakkelijken