Wat is een "normale" en "hybride" carrosserie in CATIA?

Hallo

Na wat advies heb ik ervoor gekozen om de modus "normaal ontwerp" in CATIA te gebruiken. Trouwens, ter informatie, ik had er al een topic over gepost: http://www.lynkoa.com/forum/catia/changement-doption-conception-hybride-vers-conception-normale?page=0#answer-697423

Aan de andere kant realiseer ik me dat ik nog steeds niet helemaal begrijp wat er schuilgaat achter een "normaal lichaam" en "een hybride lichaam".

Wat ik had onthouden, was dat een "normaal lichaam", in tegenstelling tot een "hybride lichaam", alleen volumebewerkingen kon bevatten. Dus als een "normaal" ontwerp wordt gebruikt, zijn de wireframes gerangschikt in geometrische sets en bevatten de deellichamen alleen volume-operatoren, wat niet het geval is bij een hybride ontwerp. Kloppen mijn herinneringen?

Kunt u mij bovendien meer details geven over deze twee concepten? Ik ben geïnteresseerd om meer precies te weten wat CATIA bedoelt met "normaal lichaam" en "hybride lichaam"

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

1 like

HalloU kunt alle uitleg vinden onder de CATIA help (F1)

Bewerken:

Ja, je herinneringen kloppen

Met de Hybrid-modus kunt u het oppervlak en het volume mengen.

Voor de mogelijkheden van associatie in de verschillende containers (lichamen of geometrische sets) is de gemakkelijkste manier om de CATIA-help te raadplegen

Omdat het aantal mogelijkheden belangrijk is, hangt het allemaal af van wat we willen qua organisatie (leesbaarheid) van de Graph (hystorische constructie).

1 like

Inderdaad, hybride = volume  + oppervlak zoals in SolidWorks

Bedankt Franck voor je feedback.

Het is inderdaad goed om terug te gaan naar de basis, het lezen van de hulp.

Ik heb een Franse versie weten te bemachtigen die ik aandachtig aan het lezen ben. Maar als ik met andere collega's praat, denk ik dat ik het bij de normale modus houd.

Alsjeblieft, ik heb geen toegang tot catia hulp. Kan ik een oplossing hebben om er toegang toe te krijgen?

Hallo, het CATIA V5-document moet lokaal of op een server worden geïnstalleerd.

Om dit te doen, kan het worden gedownload van de Dassault-website.
De doc-versie moet compatibel zijn met de CATIA V5-versie die wordt gebruikt.
Voor een Installatie op een server of op een specifieke locatie moet u onder de opties het pad van de Doc Tools / Opties / Algemeen / Help aangeven.
Nadat F1 op een functie is geopend, wordt het bijbehorende document geopend, F1 opent alleen het document.

Hartelijk dank.