Mijn naam is EL DIK Ahmad en ik ben een 3e jaars student in Industrial Systems. Als onderdeel van een project moet ik een ontpoederingsmachine modelleren voor onderdelen die zijn geprint in LPBF (3D-metaalprinten, voornamelijk titanium). De school heeft al een drukmachine, maar er ontbreekt een gebrek aan een geautomatiseerde oplossing voor de ontpoederingsfase.
Ik heb al een diagram gemaakt van mijn algemene idee: het doel is om de geprinte onderdelen te laten trillen, er perslucht op te blazen en de zwaartekracht te gebruiken om zoveel mogelijk restpoeder te extraheren.
In de bijgevoegde figuur laat ik het principe van het systeem zien. Het probleem dat ik heb is dit: ik zou willen dat de trillingen alleen op de onderdelen werken, en niet op de hele machine. Ik had eraan gedacht om de trilmotor te bevestigen aan de touwwerper ("pull-starter"), die al wordt gebruikt om de geprinte onderdelen te laten draaien, om te voorkomen dat er een tweede motor wordt toegevoegd.
Ik ben echter op zoek naar een oplossing om het "trilmotor – trekstarter – onderdelenondersteuning – onderdelen" systeem te isoleren van de U-vormige rotatie-as, zodat deze as niet onderhevig is aan trillingen.
Heeft u ideeën of mogelijke oplossingen (type montage, anti-vibratie-elementen, mechanisch ontwerp, enz.) om deze trillingsisolatie te verkrijgen met behoud van de rotatie van de onderdelen?
Hallo Waarom zou je je zo'n complexe machine voorstellen om gewoon een onderdeel te ontpoederen? Zou een vibrerende schaal met bijvoorbeeld poederrecuperatie niet geschikt kunnen zijn? De vorm en coating van de kom (tank) zou bestudeerd moeten worden, maar wie titanium deel zegt zegt stijf deel, dan zou het geen probleem moeten zijn. Het enige dat overblijft is het ontwerpen van het laad-/losecosysteem (kleine robot)
Bedankt voor je antwoord! maar ik zie niet in hoe een handmatige reinigingsmachine me zal helpen met mijn trillingsprobleem in een geautomatiseerde ontpoederingsmachine :c .