Hallo
Ik heb een kleine vraag over het "proces" met betrekking tot het ontwerp van een voertuig.
De vormen en oppervlakken van mijn vliegtuig maakte ik via Imagine & Shape, waardoor ik de aerodynamische simulatie kon doen.
Aan de andere kant, om structurele simulatie uit te voeren, moet mijn vliegtuig zijn samengesteld uit verschillende vaste delen, met hun materialen, zoals een echt onderdeel.
Weet je naar welke apps we meestal overschakelen na het doorlopen van Imagine&Shape of GSD om verder te gaan en zo van shapes naar solid assembly te gaan? Alstublieft. Zou er een doc of een scenario zijn over het ontwerp van een voertuig van A tot Z?
Ik ken de apps Onderdeelontwerp, Assemblageontwerp, Materiaal, enz...
Hallo
PartDesign Workshop: toon de werkbalk "componenten van een oppervlak".
Als je een ASS wilt krijgen, moet je deze natuurlijk eerst maken.
Een loden ASS dan een Catpart per stuk
U importeert uw bestand in de ASS
De oppervlakken die je nodig hebt, kopieer en plak je achtereenvolgens in elke Catpart
Met of zonder links (het is aan jou of je moet updaten).
Daarna is het ofwel oppervlakteverdikking of opvullen, in het geval nr. 2 moeten uw oppervlakken gesloten zijn (om ze in vaste stoffen te kunnen omzetten.
Hallo
Bedankt.
Wat heb ik aan de tool Oppervlak sluiten als het me vraagt om al een gesloten oppervlak te hebben?
Hallo
Onder Catia heb ik deze functie niet.
Standaard probeert catia de gaten te dichten met een vlakke ondergrond.
Als we bijvoorbeeld een cilinder (extrusie van een cirkel) in GSD tekenen, zijn de uiteinden open, maar is het niet nodig om ze te sluiten. In PartDesign zal de vulfunctie de uiteinden automatisch dichtstoppen met twee platte ronde oppervlakken.
EDIT: In jouw geval moet je handmatig sluiten.
Ik kan de vulfunctie niet vinden.
Als ik ze handmatig sluit, zou ik alleen een eenvoudige envelop hebben, maar ik zou graag een vaste stof van een bepaalde dikte hebben om er een rondhout in te steken enz...
Dit is het icoon rechts in de werkbalk (workshop Onderdeel Ontwerpen).
U kunt ook het pictogram aan de linkerkant dikker maken. (controleer of de geometrie bij de opening overeenkomt met wat je wilt), anders liever vullen en dan een schelp om de vaste stof uit te hollen
ok, maar niets werkt:)
Voor 1 mm tot 3 mm werkt het, maar verder nee
OK
Hallo
Zonder alle details van je oppervlak te zien (mogelijk defect).
Dit is normaal gedrag! Behalve een vlakke ondergrond is er altijd een limiet aan een offset.
Zoals we kunnen zien, verandert de verdeling.
Aan de bovenkant van de vorm zijn er nog steeds twee vlakken die een V vormen, als ik de offset weer verhoog, bestaan deze vlakken niet meer, dit is de limiet, en het waarschuwingsbericht dat je hebt .
Het is zeker naar het puntje van de vleugel.
U kunt:
- Het oppervlak verkleinen om de dikte naar buiten door te geven...
- Vul en probeer een schelp (kleine kans op succes!)
- Maak een vorm van offsets om de vleugel te graven.
Ah, bedankt voor de info.
Ik heb geprobeerd om te verdikken aan de buitenkant en het werkt.
In feite moet hij de verschillende facetten van mijn vleugels niet leuk vinden en van binnen naar de zalm moet het een probleem zijn. Ik heb geprobeerd de vlieger te ontkurken en het werkt.
Dus hoe kan ik "vullen"? alstublieft gewoon om te testen.
Ik begreep niet hoe ik "een vorm kon maken uit een offset"
Aan de andere kant werkt het voor de halfwielige kuip helemaal niet
Ik heb voorbeelden waarin je complexe vormen hebt en de verdikkingsfunctie geen probleem lijkt te zijn.
Dus als het oppervlak eenmaal is verdikt, kan ik het als onderdeel bewerken? er gaten in maken etc? Stp
Als ik erop klik, biedt het me in gedeeltelijk ontwerp bijna niets.
1: Ja, het verdikken van elke oppervlaktetegel wordt groter, zodat het beter werkt.
2: Voltooien:
Ofwel maak je een oppervlak in GSD dat de opening afsluit en monteer je het vervolgens voordat je doorgaat naar de volgende stap.
Of je probeert het direct in PartDesign, als de opening kan worden geblokkeerd door een plat oppervlak, zal het het doen.
Maken op basis van een offset:
Je creëert eerst een extractie van je oppervlak (de vleugel).
Je snijdt het deel dat een probleem lijkt te zijn
Je creëert een offset vlak.
Dan stop je de ledematen en zet je alles in elkaar.
Tot slot maak je in PartDesign een doorsnede van de eerder gemaakte vulstof.
Ik weet niet zeker of ik een bestand kan openen vanuit de 3D Experience.
Maar we kunnen het proberen , zet me de CATPart en een tweede bestand geregistreerd in IGES.
Een oppervlak kan complex zijn, maar een geometrisch eenvoudige tegelsnede hebben.
Een oppervlak dat er eenvoudig uitziet, kan een complexe tegelafwerking hebben.
Als we als voorbeeld nemen het openen van een STL-bestand, is het snijden in oppervlaktetegels die verband houden met het gaas vaak erg complex.
Er kunnen verschillende redenen zijn in PartDesign:
Op welke functie ben je actief ?
De geselecteerde selectie van de muisaanwijzer kan het GSD-oppervlak zijn, niet het vaste oppervlak (verberg het GSD-oppervlak).
De gatfunctie heeft een plat oppervlak van een vliegtuig nodig, dit is niet het geval voor de vleugel, het is nodig om eerst een ondersteuningsvlak te maken, hetzij voor de gatfunctie, hetzij om de ondersteuning (vlak) van een schets te zijn.
En één in IGES3D.
Heel erg bedankt in ieder geval, het is leuk om de tijd te nemen om het me uit te leggen:)
plane_shell_v1_a.1_1.igs
Hallo
Wanneer u de opdracht "dikker" gebruikt en CATIA het waarschuwingsbericht opent, zegt u (Ok) gewoon ja tegen de opdrachtprompt "Oppervlak uitschakelen en de geometrie extraheren".
Catia creëert alleen de oppervlakteverschuiving van oppervlakken die het geen PB geven.
Dus we lokaliseren de gebieden met PB (ze kunnen erg klein zijn , ga naar "Extra/Opties/Algemeen/Display/Visualisatie/Surface Edge Style"activeren).
Zeer kleine open randen zijn gemakkelijker te detecteren in de bedrade modus.
Daarna zullen we een geometrie moeten nabootsen om de hiaten op te vullen.
Bijgevoegd is een video van een snelle manier om in te vullen.
Als de diktetolerantie 10 niet te krap is.
rebouchage.mp4
Ok heel erg bedankt. Zeer goed uitgelegd. Dat ben ik aan het testen.