Solidworks 2013 vraag

Hallo, kleine vraag Solidworks 2013

Extraheer de configuratienaam uit een PRT of ASM en plaats deze in de lijst met configuratiespecifieke eigenschappen.

Hoi @ Raph

Ik heb je vraag niet begrepen, kun je dat alsjeblieft toelichten?

@+

Hallo

De eenvoudigste manier is om een artikelfamilie aan te maken: een Excel-bestand regelt de onderdeelconfiguraties.

Het is dus heel eenvoudig om door te kopiëren en plakken een aangepaste eigenschap te maken die de naam van de configuratie heeft.

Een deelfamilie maken:

http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/formations/famille-de-pieces-solidworks.html

Eigenschappen in een kamerfamilie beheren:

http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/tutos/creer-des-proprietes-a-partir-de-famille-de-pieces.html

1 like

Maak in de deelfamilie eenvoudig een kolom die begint met $PROPRIETE@ voorbeeld:

$PROPRIETE@config_naam

En kopieer de naam van de configuratie in de kolom.

Hiermee wordt de eigenschap voor elke configuratie gemaakt.

Met Smarproperties is het goed te doen,

kies gewoon een variabele van het type "SolidWorks-variabele" en kies "configuratienaam".

variable_nom_de_la_configuration.png
2 likes

Samenvattende informatie - Aanpassen en configuratiespecifiek

Met de tabbladen Aanpassen en Configuratiespecifiek in het dialoogvenster Informatieoverzicht kunt u het volgende doen:

• Geef aangepaste eigenschappen op voor het actieve onderdeel, de assemblage of het tekeningdocument.
  • Pas aangepaste eigenschappen toe op specifieke configuraties in het actieve onderdeel of assemblagedocument.
  • Het maken van lege aangepaste eigenschappen is handig als u een sjabloon wilt maken die aangepaste eigenschappen bevat, maar deze eigenschappen geen specifieke beginwaarden wilt geven.
  • Voeg associatieve dimensies toe. Afmetingen kunnen afkomstig zijn van schetsen, onderdeelkenmerken, assemblagekenmerken of assemblagebeperkingen. Omdat de dimensies van een onderdeel associatief zijn, worden de waarden in de stuklijst bijgewerkt wanneer de dimensies worden gewijzigd.
  • Voeg door het systeem gedefinieerde massa-eigenschappen toe als aangepaste eigenschappen met behulp van het tabblad Aanpassen of Configuratiespecifiek .
  • Bewerk de lijst met aangepaste eigenschappen.

Naast de nomenclatuur kunnen eigenschappen ook op de volgende manieren worden gebruikt:

• Als geavanceerde selectiecriteria voor het beheren van assemblageconfiguraties
  • In het tekenen van planachtergronden en om notities te koppelen aan documenteigenschappen
  • Een eigenschap met de naam Beschrijving opgeven, die wordt weergegeven in de dialoogvensters Openen en Opslaan als

Als u van plan bent de eigenschap te gebruiken als een aangepaste kolom in een stuklijst :

• Gebruik voor stuklijsten in Excel-indeling geen spaties in de eigenschapsnaam.
  • Voor stuklijsten op basis van tabellen kunnen spaties worden gebruikt in de eigenschapsnaam.

Inhoudsopgave

@+

Hallo

Ik wil alleen de configuratienaam weergeven in de tabel met configuratiespecifieke eigenschappen.

Ik heb een nieuwe lijn gemaakt met de naam "No.Plan". in het type zet ik "Tekst".

Welke "Waarde/Tekstuitdrukking" moet ik invullen om de geëvalueerde waarde weer te geven om de configuratienaam weer te geven?

Hartelijk dank voor uw hulp.

Raph

capture.jpg

Als het doel is om deze informatie in de tekening op te halen, kunt u dit direct in de tekening doen, zonder een eigenschap te doorlopen.

Afbeelding weergeven

screenshot391.jpg

Dat is me gelukt door het invullen van:

$PRP:"SW-Configuration Name" werkt.

Dank u allen.

Hoi @ Ralph

Het lijkt mij dat het antwoord van @Lucas levensvatbaar was

Zie zijn reactie in bijlage

Lucas P

26 juni, 2014 - 08:16 | /!\ Meld misbruik

Maak in de deelfamilie eenvoudig een kolom die begint met $PROPRIETE@ voorbeeld:

$PROPRIETE@config_naam

En kopieer de naam van de configuratie in de kolom.

Hiermee wordt de eigenschap voor elke configuratie gemaakt.

@+ ;-((