1) Is het mogelijk om de "offline" modus te regelen door alle bestanden in "alleen-lezen" te hebben wanneer deze modus wordt gebruikt, om geen enkele wijziging in deze modus toe te staan?
2) Is het mogelijk om een waarschuwing of een automatisch formaat aan te maken wanneer u verbinding maakt met de ePDM om "de nieuwste versies te krijgen" op een systematische en niet handmatige manier?
Voor zover ik weet, kunnen we voor het eerste punt niets instellen. Gebruikers hebben schrijftoegang tot de uitgepakte bestanden, de andere worden vergrendeld.
Voor het tweede punt moet u de cache-opties instellen in de eigenschappen van groepen of gebruikers. Wees voorzichtig met het volume van de te laden gegevens, maar het kan min of meer lang zijn, afhankelijk van de grootte van de kluis en alles laden naar de nieuwste versie is niet noodzakelijkerwijs de beste oplossing.
Gezien worden volgens uw gebruik van de kofferbak.
Voor de eerste vraag, ik zie niet hoe ik dit in EPDM moet instellen...
Maar voor de tweede vraag, zoals Cyril.f aangeeft, is het mogelijk om het feit van het verkrijgen van de nieuwste versie van de bestanden van de hele kluis, van een of meer specifieke mappen (inclusief submappen ) automatisch in te stellen, d.w.z. elke keer verbinding met de kluis.
Op dezelfde manier is het mogelijk om de lokale cache van de hele kluis van een of meer specifieke mappen automatisch te legen, maar deze keer wanneer de verbinding met de kluis wordt verbroken.
Ga hiervoor naar de beheertool, deze instelling gebeurt op groeps- of gebruikersniveau.
Persoonlijk heb ik geen automatische lokale cache "dump" ingesteld.
Aan de andere kant vind ik het interessant om het automatisch verkrijgen van bepaalde mappen voor gebruikers in te stellen . Bij ons krijgen ze, als ze 's ochtends inloggen als ze op het werk aankomen, automatisch de nieuwste versie van onze componentenbibliotheek, onze SolidWorks-onderdeel-/assemblage-/tekening-/profielmodellen, onze macro's, enz.
Inderdaad, aangezien we regelmatig wijzigingen aanbrengen in deze bestanden, stellen gebruikers zichzelf de vraag niet, dus gebruiken ze altijd dagelijks hun nieuwste versie...
Dus ik heb de activering van de automatische update gecontroleerd, moet er een venster open gaan om de nieuwste versie te krijgen of gebeurt het op de achtergrond zonder dat we het merken?
Er wordt geen venster aangeboden aan de geheugengebruiker, de kluis laadt de bestanden op het moment van verbinding en daarom heeft de gebruiker gedurende deze tijd geen toegang tot de mappen (tijd om de bestanden te verkrijgen die het scherm bevriest)
In de offline modus kunt u alleen de uitgepakte bestanden bewerken. de bestanden die aan de HLigne-kluis zijn toegevoegd, verschijnen niet wanneer u opnieuw verbinding maakt als ze nooit zijn gearchiveerd.
Voor de automatische update doe ik het alleen op de schroeven en het model van plan- of onderdeelmappen.
Aan de andere kant, in de groepen, heb ik in de instellingen gecontroleerd om de nieuwste versie te krijgen bij het uitpakken. Gebruikers hebben dus altijd het nieuwste, maar wees voorzichtig als ze offline werken en opnieuw verbinding maken, bij het uitpakken van het bestand overschrijven ze hun werk zonder enige mogelijkheid tot herstel.
We hebben gekozen voor interne opleidingen en sensibilisering om de impact van valse manipulatie te verminderen.