Catia v5 oppervlakte vraag

Hoi allemaal

Ik heb een probleem met het definiëren van een oppervlak op catia v5. Mijn model is als volgt:

Ik maak een vleugeluiteinde met een winglet aan het uiteinde dat zich kan oriënteren van een hoek van +80° tot -80°

Op de onderstaande afbeelding kunt u de configuratie bij 0° zien. Het is van dit oppervlak dat ik mijn sneden heb gemaakt om mijn interne structuur te definiëren.

De interne structuur is te zien in de onderstaande figuur. Over het algemeen zullen mijn draaipunten worden gedraaid door een actuator.

Als ik het mechanisme door catia start, kan ik de beweging van +80° naar -80° maken

Zoals je je kunt voorstellen, als ik het meerdelige oppervlak van de eerste figuur laat zien, hebben we materiaal dat uitsteekt.

Daarom zal ik in het idee van mijn project dit gedeelte vertegenwoordigen met een elastomeermateriaal. Maar daar gaat het niet om.

Ik kom hier om u om advies te vragen over hoe ik mijn oppervlak voor elke helling correct kan weergeven. (Ik zal het genereren bij elke hoekstap)

In de figuur hierboven laat ik je voor een kleine hoek zien wat ik wil proberen te genereren als een oppervlak. Helaas wil ik de software duidelijk maken dat bij de definitie van het oppervlak rekening moet worden gehouden met de rondhouten die het mechanisme vormen om deze situatie te voorkomen wanneer ik mijn oppervlak genereer: 

Hier zien we dat de kromming niet groot genoeg is en het materiaal opvalt.

Als u voorstellen heeft, sta ik tot uw beschikking.

Dank u voor uw tijd voor dit onderwerp.

Harry

1 like

Hallo, u moet geleidingscurven (wapening) toevoegen aan uw oppervlak met meerdere secties om de vervorming te beheersen. (Forceer het oppervlak om niet de kortste weg tussen doorsneden te nemen).

Dank u voor uw antwoord.  Ik heb echter moeite met het definiëren van gidsen. Ik dacht dat er misschien een manier zou zijn om het oppervlak te laten begrijpen dat het een ander pad moet volgen door rekening te houden met lichamen. 

Misschien is dit het doel van de workshop (Systems Space Reservation) die wordt gebruikt om te voorkomen (elektrische kabels die de gereserveerde gebieden doorkruisen), maar ik heb deze workshop niet en weet daarom niet of we deze primaire functie kunnen omleiden om deze aan te passen aan de spline-cursus?

Ik heb deze workshop ook niet op mijn versie van Catia:(

Ik denk erover om te proberen splines tussen mijn profielen te definiëren met de 3D-curvetool, ik zal zien of dat kan werken. Het wordt een beetje een rommelige manier van werken.

Hallo, ik zie niet al te veel andere oplossingen
De PB zal zijn om de waypoints te maken, als ze worden gedefinieerd door coördinaten, moeten ze worden gewijzigd volgens de hoek -80 +80.
Idealiter probeer ik op het niveau van het mechanisme iets te definiëren dat het reserveringsgebied volgt, zodat ik een punt en een tangentierichting voor de Spline kan indrukken
Als u GSD heeft, is er het maken van "extremum" -punten, het kan in uw geval praktisch zijn. 

https://youtube.com/channel/UCeRYvbJ9ts5iVQ6GVRXjB9w

Een hele leuke serie over catia met alle tips van A tot Z.