Dit ligt buiten mijn vakgebied, maar één detail: heeft hij toegang tot EPDM-licenties, of heeft hij die nog?
Heeft u een EPDM-licentie nodig?
Want hij is ook gewend om op ProEngineer te werken en hij hoeft niet bij elke klant op PDM (proengineer) aan te sluiten
Dat wil zeggen dat ik bij Solidworks X EPDM-licenties moet hebben en bij Porengineer is dat niet nodig?
@neroz,
Ik denk dat ik je er al over heb verteld, je "klant" moet een EPDM-licentie hebben om toegang te krijgen tot je kluis.
Om bevestigd te worden, moet het een WEB-licentie zijn om van buitenaf toegang te krijgen tot uw kluis.
Hoeveel licenties heb je?
Ja, je hebt absoluut een licentie nodig om verbinding te maken met EPDM. Ze kunnen van verschillende typen zijn:
- CAD-bewerker
- Donateur
- Kijker
Als je het over PDM Pro-e hebt, is het geen EPDM, het is een ander product?!
Als je het over een "klant" hebt, is het dan een collega of een extern persoon?
Het probleem is dat het zelfs in de viewer niet werkt, ik denk dat het probleem komt van het domein dat ik niet hoefde te maken
Maar hoeveel licenties heb je?
Ik heb dus een PDM-licentie, maar het lijkt mij dat we met de kijker recht hebben op 5 licenties, toch?
Als ik het over een klant heb, is het een collega die alleen toegang heeft tot de kluis en niet tot de administratie
Als ik het over PRO-e heb, is het inderdaad een ander product, maar op PDM-niveau van deze software is er geen licentie nodig
Houd er rekening mee dat er 3 verschillende soorten licenties zijn:
- CadEditor: Gelamineerdnaar SolidWorks
- Contributor: voor wie EPDM wil verrijken maar zonder SolidWorks
- Viewer (pakket van 5 licenties): alleen visualisatie
Bedankt
Ik heb contact opgenomen met de ondersteuning en je hebt wel een licentie nodig , dus eigenlijk is EPDM nutteloos en de verkoper was niet professioneel om ons dit aan te bieden
Uit het geheugen: 2450€ voor een pakket van 5 Viewers-licenties
Wat mij vreemd voorkomt, is dat uw reseller u EPDM aanbiedt zonder ondersteuning.....
Wat mij vreemd lijkt, is dat je een tank kreeg aangeboden terwijl een scooter genoeg zou zijn geweest!
;)
Toen ik Solidworks en EPDM kocht, was ik er niet bij, want het was mijn manager die het deed.
Daarna kun je het een goede verkoper noemen en ik ben het met je eens, ik had EPDM niet nodig. Bovendien werd de ondersteuning mij niet aangeboden , omdat ik het lokaal heb geïnstalleerd, dus geen ondersteuning omdat het niet echt officieel is en er kosten aan verbonden zijn om ondersteuning te hebben voor de installatie van EPDM
Ja, de ondersteuning heeft een prijs, maar dat geldt ook voor de EPDM-licentie!! (Ik neem het je niet kwalijk, ik sympathiseer).
Over het algemeen komen we tot een SGDT (net als EPDM) wanneer u geen controle meer heeft over uw gegevens (fouten, geen geschiedenis,...). EPDM laat uiteraard andere functionaliteiten toe, maar dit is het belangrijkste argument: het reguleren van de data.
Maar als je helemaal alleen bent, of zelfs 2 of 3, is het zwaarder dan dat het voordelen met zich meebrengt. Vooral omdat we het met 2 of 3 afspreken hoe we verder moeten gaan, terwijl het vanaf 10 of 15 al snel anarchie wordt, vandaar het nut van de EPDM.
Succes.
Wie is uw wederverkoper......? Geef ons de naam van de boosdoener!!
Gezien in MP, is het niet Axemble...
Zoals ik hier al heb vermeld, over het onderwerp EPDM, hebben ze niet allemaal het niveau !!
Na een lange vertraging kom ik bij u terug om u nieuws te geven. Allereerst moest ik dus EPDM opnieuw installeren omdat ik de dvd's van SolidWorks, EPDM en SQL na 3 maanden had ontvangen (petje af voor de verkoper). Het probleem is dat natuurlijk niet alles ging zoals de eerste keer, dus het formatteren van de pc... Maar het is me gelukt om alles opnieuw te installeren en het werkt weer (pfff)
Ik zal nu in staat zijn om, dankzij de opmerking van @Benoit.LF en @flegendre in staat zijn om het hele ding te configureren. Ik dank hen hartelijk voor hun hulp
Als de tijd het toelaat en ik hoop het, zou ik een tutorial schrijven voor het lokaal installeren van EPDM met de oplossing van de fouten die ik had.
Dus ik sluit dit onderwerp, dat aan het einde een beetje afdreef, af. Ik zal andere vragen schrijven over mijn EPDM-behoeften om punten voor iedereen te krijgen.
Ter informatie, EPDM is niet echt nodig als je alleen in CAD werkt en je moet er vooral rekening mee houden dat als een andere persoon verbinding wil maken met de database je een andere SolidWorks-licentie nodig hebt, zelfs als die persoon af en toe 1 dag komt werken (om rekening mee te houden omdat niet alle EPDM-leveranciers hebben ditzelfde beleid (zie ProEngineer))