Ik heb onlangs ds-bestanden gemaakt onder SW 2016, maar ik moest mijn machine opnieuw installeren, en dus heb ik SW2015 geïnstalleerd, voor het moment.
Het probleem is dat ik de bestanden die zijn gewijzigd met de 2016-versie niet meer kan openen....
Kan iemand mijn bestanden openen, als ik ze naar hen stuur, om ze op te slaan in een 2015-versie?
Het hangt allemaal af van wat je nu met deze bestanden moet doen...
Als u ze wilt gebruiken zonder ze te wijzigen, kunt u de optie gebruiken om 2016-bestanden te openen in SWOLIDWORKS 2015 SP5 (en alleen SP5). Deze bestanden zijn bruikbaar voor samenstellingen en tekeningen, maar niet bewerkbaar. Het voordeel is dat als je teruggaat naar 2016, ze hun ontwerpboom hebben behouden. Deze gedeeltelijke achterwaartse compatibiliteit werd geïntroduceerd toen SOLIDWORKS 2014 werd uitgebracht, maar werd tijdelijk onderbroken toen SOLIDWORKS 2015 werd uitgebracht vanwege een grote wijziging in de bestandsindeling. Deze functie is terug met de release van SOLIDWORKS 2016 en de SP5 van de 2015 (EDIT: ik heb net een Early Visibility-versie van de SP5 uit 2015 gecontroleerd: de functie is beschikbaar).
Als u ze moet wijzigen, is de enige oplossing om een conversie naar Parasolid aan te vragen (zorg ervoor dat u vraagt om een versie van parasolid die compatibel is met SOLIDWORKS 2015). Het grote nadeel is dat je de ontwerpgeschiedenis gedeeltelijk kwijtraakt en dat je deze in 2016 niet meer terugvindt omdat je ze in de tussentijd hebt aangepast.
Kunt u een eerdere versie van uw bestand of de hele map die zich bevond voordat deze werd geopend op SW 2016 niet herstellen? ( Klik met de rechtermuisknop en * herstel vorige versie * )