Wie heeft SW 2024 SP1 getest?

Hoi allemaal
We zijn sinds vanochtend overgestapt op SW 2024SP1 (2023 SP5 voorheen).
Ik hoor veel geklaag, vooral de zandloper na het bewerken van een functie.
Is er feedback van andere gebruikers?
Alvast bedankt voor uw opmerkingen.

1 like

Over het algemeen stapt niemand in de professionele wereld over op een versie vóór de SP3 of zelfs idealiter de SP5.
En wat mij betreft SP5, alleen als de SW-versie niet te buggy is, anders slaan we een jaar over.

11 likes

Hallo, we hebben deze fout gemaakt, veel crashes, grafische bugs, dikte van de lijnen van de vliegtuigen uitvergroot.

Je kunt 3Dexp proberen, het is alsof je de hele tijd in SP1 bent! Een echte ramp...

3 likes

Nog geen positieve reacties...
Antwoord op sbadenis: We zijn uit wanhoop naar 2024 gegaan omdat 2023 SP5 nog steeds vol bugs zit; Ik zie dat je nog steeds op de 2020 zit, ik weet niet meer of hij stabiel was, maar betaal je dan de onderhoudskosten?
Vandaag kan ik de crashes niet tellen, het is pijnlijk ...
Ik hoop dat Dassaut op de hoogte is van onze opmerkingen.
We zijn slechts 2 BE's die in 2024 zijn geslaagd???

Ja, we betalen voor het onderhoud @ebaillie , we moeten binnenkort verhuizen naar 2023 (wanneer een bug op de smartproperties sql-teller wordt opgelost)
Ter informatie, alle versies zitten vol met bugs, maar de SP5 is nog steeds minder dan de lagere versies.
De 2022 versie hadden we al overgeslagen omdat de versie niet geweldig was, dus niet te veel, de keuze voor de 2023 2020 begint te vervelen.
En na het proberen gaan de grote assemblages 2x sneller open.
Voor de crashes, laten we hopen dat het niet 3x sneller is...

1 like

Als ik me niet vergis, maakt smartproperties deel uit van het VISIATV-aanbod, dus wat heeft dit te maken met de SQL-teller? en SW.
Van mijn kant werken we met de 2022 SP5. Grafische bugs vooral.
Overgang naar 2023 gepland voor deze maand.

Ons onderdeelnummer, montageteller... is geïntegreerd in smartproperties en er vindt een bug plaats tussen de passage van de 2020 en de 2023. (meer nr. in 2023...)

2 likes

Hallo
Ik begrijp de reden, maar als je een SP5 verlaat voor een SP1, moet je een beetje speels zijn :slight_smile:

Gezien hun snelheid om bugs op te lossen en de belofte die is gedaan als onderdeel van de overstap naar 3DExp/SW Cloud, wacht ik af.
Zoals ik elders al heb gezegd, is niet iedereen Microsoft (SW heeft niet de correctieprestaties die een Office 365 kan hebben met reguliere patches en persoonlijk is het blokkeren van patches op SW uitgesloten, ik geef de voorkeur aan een bepaalde versie die zelfs met enkele bugs in SP5 altijd stabieler zal zijn dan een SP0 tot SP3)

5 likes

Nog maar 7 of 8 maanden wachten op SP5.0 (of 5.2 of 6.0?). Succes.

1 like

Zoals je zegt, 7 of 8 maanden ontbering (minimaal), ik zal niet betrapt worden !!
maar hoe weet je dat een versie stabiel is?, zag ik in de antwoorden dat je van 2020 naar 2023 en 2022 naar 2023 ging;
We zijn maar een kleine structuur (5 licenties), en geen IT-afdeling om nieuwe versies te testen...
Ons doel, en vooral dat van de baas, is om plannen te maken om zoveel mogelijk machines te maken; en niet om je tijd te besteden aan het nadenken over hoe je de SW-bugs kunt omzeilen
Is er een site die die en dat pakket van die en die versie beoordeelt of aanbeveelt?

3 likes

Hallo
Ooit adviseerden resellers zoals Cadware en anderen niet om een versie lager dan SP4 te installeren voor een professionele ontwerpbureau-omgeving.
Bovendien, als je in bedrijven zit waar je niet gemakkelijk van SP kunt veranderen, is de gemakkelijkste manier om een jaar te laat op de SP5 te mikken (we zijn bijvoorbeeld net overgestapt op de SP5 van 2023 in februari).
We werken al sinds 2016 op deze manier en zelfs als er nog wat bugs op de SP5 zitten, heeft deze over het algemeen nog steeds minder impact.

3 likes

Ik vraag hier om te beginnen, om in de eerste plaats de gevoelens van de gebruikers te zien.
Ik vraag het ook aan Visiativ, zij zijn degenen die het meest te rapporteren hebben over de bugs, aangezien zij de rode draad van de hotline hebben.
Dan test ik altijd de versies met chronos op de openingstijden van een complexe assemblage gemaakt met Pack ang go (1e opening niet meegerekend sinds update van de bestanden naar de nieuwe versie).
En zoals gezegd, nooit eerder, Sp03, in ieder geval in het algemeen, Sp04 of Sp05, zoals ook geadviseerd @Cyril_f
Kopieer dan niet de profielen van een lagere versie, dit kan veel bugs en vertragingen opleveren. (zie pagina 24 van het bijgevoegde document)
Van mijn kant, 2 pc's naast elkaar en ik maak opnieuw een profiel door de 2 schermen van de 2 versies te vergelijken. En dan genereer ik een typisch profiel voor alle pc's van de nieuwe versie dat gebruikers vervolgens aanpassen.
Juist omdat het lang is, schakelen we over het algemeen slechts om de 2 jaar over naar de volgende versie, als de SW-versie niet wordt afgeschaft op het forum of door Visiativ.

Hier is het document dat door @Coralie is gedeeld op een recent bericht (ik kon het niet vinden via de zoekfunctie op de site, die trouwens niet super efficiënt :wink:is) en waarin goede praktijken worden geadviseerd om crashes en vertragingen te voorkomen.
Deze goede praktijken voorkomen zeker niet alle crashes, verre van dat, maar ze vermijden naar mijn mening een groot deel ervan.
SOLIDWORKS.pdf Prestaties (2,7 MB)

Edit: Het is beter om een halve dag of zelfs een dag te testen dan 6-8 maanden of zelfs een jaar te wachten op bugfixes of nieuwe versies. Zo verkoop ik het aan mijn manager.

7 likes

@sbadenis
Ik heb één ding onthouden in dit document...
image

1 like

@Maclane ja, idem en dat wanneer het je lukt om dit soort documenten te maken, je je ervan bewust bent dat het een echt probleem is!

1 like

Hallo
van onze kant zijn we overgestapt op de SP1 2024, voorlopig geen problemen gemeld (we zijn 7 dagelijkse gebruikers).

2 likes

Hallo
Elke nieuwe versie bevat nieuwe functies. Sommige brengen verbeteringen met zich mee en andere zijn minder interessant of nog volwassen. We installeren de nieuwe versie van SP2. De SP0 en SP1 versies zijn " factory releases ". Kortom, het zijn de gebruikers die als "proefkonijnen  " dienen. Dit roept vragen op over de verificatiemethoden door de uitgever...
Vanaf SP2 hebben we een versie die min of meer correct standhoudt. In ieder geval zijn we in de 10 jaar dat we het gebruiken nog nooit ernstige bugs tegengekomen vanaf de SP2. Vorig jaar op SW2023 SP2 was de meest vervelende bug die we hadden op de eenheden: er waren waarden met veel cijfers achter de komma. Pb gecorrigeerd in SP3.
Ik vind het idee interessant dat Visiativ een document publiceert over de betrouwbaarheid van versies. We hebben hun expertise en feedback van klanten nodig. En ook advies over goede praktijken. Met het aantal klanten dat ze hebben, is het ook een schat aan informatie en goed advies om te hebben.
Ik merk dat er sinds een paar jaar minder nieuwe functies of nieuwe functies in gebruik zijn, maar meer nieuwe functies voor de verbetering van de prestaties van openingen, rotaties, enz...
Als ik zie dat de kosten van de software stijgen (onderhoud over 2 jaar + huurmodel duurder dan de uiteindelijke aankoop op de lange termijn), denk ik dat we het recht hebben om veeleisender te zijn met wat de uitgever levert.
Ik denk dat patches vaker moeten voorkomen, omdat het erop lijkt dat bugvrije software niet bestaat.
PS: inderdaad het installeren van SP1 is een gamer zijn :slight_smile:

3 likes

Bjr
Ik ben erbij!
Een ietwat vervelende bug is het schalen van afbeeldingen om profielen op te nemen; systematische crash, maar ik heb mijn solide voorsprong die me redt... Het is gratis in 2D-versie voor het geval dat...
Voor de rest zag ik niets catastrofaals in wat ik moest doen. En de mogelijkheid om terug te keren naar versie 2022 is fijn voor onze leveranciers... Wees voorzichtig als je nieuwe functies gebruikt, zoals boren op schetsprofiel, het werkt niet, sla het op in 2022 / 2023...

1 like

Het verbaast me niet :slight_smile:

2 likes

Er werd aangekondigd dat de nieuwe functies de opname in de vorige versie zouden beperken

2 likes