Wie zal in staat zijn om een turbine te ontwikkelen door middel van SW

Hallo

Ik ben onlangs met pensioen gegaan...

Ik wil graag een nieuwe locatie vinden in Zwitserland... een ervaren gebruiker die SW gebruikt... bekwaam

om me te helpen een bepaalde turbine te maken die onhaalbaar was tot de komst van 3D-printers.

Ik heb hulp nodig bij:

- het tekenen van de turbine...

- structureer het bestand voor 3D-printen (onderaanneming)

Om dit te doen, ben ik bereid om SW 2013 aan te schaffen. Ik heb de kwestie al besproken met de vertegenwoordigers van Axemble Zwitserland.

Dank u voor uw antwoorden.

John

Hallo

Om de zzp'er (of anderen) te motiveren, kun je ons (iets) meer vertellen over je turbine en dit project?

1 like

Dank u voor uw interesse.

Mijn probleem betreft alleen het grootste deel van mijn prototype.

De turbine uit één stuk.

Stel je een bel voor.

In de wand van deze laatste zijn ten minste  4 holtes (buizen) gegraveerd die zich (2 windingen) van boven naar beneden ontvouwen.

Ik neem de vorm van de buizen op en ontwikkel deze... hier betreden we een rijk
die ik nooit getekend of gebouwd heb gezien, omdat het tot op de dag van vandaag bijna onmogelijk is om te maken
zo'n doorgeefluik.... Behalve de trompettenmakers... en dan nog! 

Behalve dat 3D-printers ons tegenwoordig in staat stellen om delen van deze complexiteit te maken.

Zich verbeelden:

Als we het over een kanaal hebben, denken we aan bekende secties: cilindrisch, vierkant, rechthoekig..... en constante doorsnede!!
Mijn behoefte is vooral op het gebied van: de vorm van de sectie - conisch over de lengte - en in de lengte gedraaid (gericht).

Daarom

- een buis met een eivormig gedeelte

- In de lengte is het kegelvormig. (Groot gedeelte aan de bovenkant van de bel) (Klein aan de basis van de bel).

- - over de hele lengte is de eivormige gericht. (dit kan worden weergegeven als een conische schroef die zich zou ontvouwen als deze in de wand van de bel afdaalt)

Bedankt dat je me hebt geholpen in mijn zoektocht.
Vriendelijke groeten
Jean-Claude Guex

Maar de doorsnede van de eivormige is constant?

En als je gedraaid zegt, is het dan van binnen en van buiten?

Hallo Ik ben zo vrij om je mijn hulp aan te bieden, zelfs als ik niet volledig aan je verwachtingen voldoe (ik woon ver van Zwitserland en ik ben nog een paar weken student). Dat gezegd hebbende, ik ben bezig met het afronden van een graad in complex oppervlakteontwerp (volledig in het vakgebied waarnaar u op zoek bent), dus het modelleren van deze turbine zou voor mij geen probleem zijn. Van mijn kant is de SW-software geen probleem, ook al denk ik dat Catia gemakkelijker te implementeren zou zijn gezien de oppervlakteaard van uw project. Het zou dan gemakkelijk zijn om de bestanden over te zetten naar IGES voor ze geïntegreerd in solidworks. Als je geïnteresseerd bent, kun je contact met me opnemen via de berichtenservice van Lynkoa Vriendelijke groeten Bastien VOGEL
"Maar de doorsnede van de eivormige is constant?" Voor zover ik het begrijp, is de doorsnede niet constant, eerder kegelvormig. "En als je gedraaid zegt, is het dan van binnen en van buiten?" Ik denk interieur om de aerodynamische verstoringen in de 4 kanalen te beperken Bastien

Hallo Jean,

Dit is een bijzonder interessant 3D-project. Ik beheers SW niet, maar ik heb al aan deze complexe oppervlaktetypologieën gewerkt op Pro-E. Aarzel niet om contact met mij op te nemen als u dat wenst, ik zal u details kunnen geven en ook de haalbaarheid kunnen analyseren.

Wat betreft het structureren van het bestand voor 3D-printen, het zal een fluitje van een cent zijn als het stuk klaar is, geloof me.

@+

Francois

Dank u voor uw hulp.

Ik zal je een voorbeeld geven dat gemakkelijker te visualiseren is... maar mijn behoefte perfect beschrijvend.

Stel je een buis met een vierkante doorsnede van 40/40/1 voor met een lengte van 1000 (mm) die eindigt met een 10/10/1 (-conische vierkante buis) doorsnede

We nemen deze conische buis om hem op zichzelf te richten, beginnend bij het 40/40/1 gedeelte, wordt de schroefdraad steeds strakker  naar het 10/10/1 uiteinde.

Nou nu... We nemen deze conische schroef om hem (2 slagen) in de wand  van een kegel (een soort bel) te wikkelen. Het 40/40 gedeelte begint vanaf de bovenkant van de beker (kleine diam.) om tangentieel uit te komen bij de bas van de beker (gr.diam).

Perfect, jullie zijn kampioenen... Nu de gemakkelijkste... we moeten 4, 6, 8 delen ... 12 dezelfde buizen in de wand van de bel.

Nou, het is precies zo'n stuk met een " aardappel" buisgedeelte dat ik nodig heb.

Uiteindelijk wil ik een 3D-geprint onderdeel krijgen.

Het probleem is gesteld, je hebt nog steeds de moeilijkste taak, me opleiden in het gebruik van SolidWorks, waardoor ik mijn constructie kan voortzetten... van eenvoudige mechanica

Ik ben opgeleid als meestermonteur... wat er nog van over is sinds ik met pensioen ben !

Ik kijk uit naar uw voorstellen.

JC G

In een paar klikken, als ik het goed begrijp, is het zoiets als dit?

Zo kunnen we vooruit!

Bedankt

Francois

cloche.jpg

ha het is grappig, persoonlijk, ik kon de "propellers" binnenin niet meer zien ... Zoals wat...

Hallo

Ik ben het met Yves eens. De buizen moeten zich in de muur bevinden.

We nemen deze conische buis om hem op zichzelf te richten, beginnend bij het 40/40/1 gedeelte, wordt de schroefdraad steeds strakker  naar het 10/10/1 uiteinde.

Het grootste deel van de buizen moet zich aan de bovenkant van de bel bevinden... om te eindigen aan de basis met het kleinste gedeelte.

Het enige dat overblijft is het eivormige te draaien.

.... Over de lengte is de eivormige gericht. (dit kan worden weergegeven als een conische schroef die zich zou ontvouwen als deze in de wand van de bel afdaalt)

Nou, we komen steeds dichter bij de oplossing.

Bedankt

JC G

Hallo

Ik begreep (althans dat denk ik) waar je op zat te wachten, als ik even tijd heb zal ik proberen om dit weekend een gemengde modellering te doen.

Vriendelijke groeten

Bastien

Hallo.

Ik gebruik een standaard propeller voor de turbine van mijn onderzeeërmodel. Om te zien: 

http://www.scalesub.com/viewtopic.php?f=68&t=663

Het werkt, maar optimalisatie zou wenselijk zijn.

Ik zal proberen het project te volgen.

Bedankt.

Hallo

Ik ben zo vrij u te antwoorden, wetende dat dit niet helemaal is wat nodig is, maar een concrete aanpak

Ik heb een aantal tests gedaan om de limieten van de solidworks-softwareversie 2012 te kennen en te kennen

Wijziging van de cirkelvormige doorsnede door een eivormige doorsnede, de toonhoogte en de betekenis ervan

http://imageshack.us/photo/my-images/836/captureecranescargotesq.png/

Ik sta tot uw beschikking voor uw behoefte Ik ben in Bretagne in de Côtes d'Armor 22

Ver van Zwitserland, maar via de internettool kunnen we heel dichtbij zijn.

Groeten Joel

capture_ecran_escargot_esquisse.png

Naar aanleiding van het bericht een opnametest

@+

capture_test_cloche_tube_ovoide.png