Hallo gemeenschap,
Ik wil graag 2 identieke onderdelen in een assemblage op 90° met elkaar verbinden,
Het geheel bestaat uit een stuk van het frame, dat omhoog, gekruist en meerdere keren is
Je hebt een idee over de procedure
assemblage2.pdf
Hallo gemeenschap,
Ik wil graag 2 identieke onderdelen in een assemblage op 90° met elkaar verbinden,
Het geheel bestaat uit een stuk van het frame, dat omhoog, gekruist en meerdere keren is
Je hebt een idee over de procedure
Hallo
Als ik de vraag begreep , stel je het eerste frame samen, dan doe je een functieherhaling door de afstandsdimensie aan te geven.
Als het verstekzagen is, zou een eenvoudige schets met materiaalverwijdering voldoende moeten zijn.
Vriendelijke groeten
Hallo
Van mijn kant is er een tool genaamd "Adjust/Extend". Op het tabblad "Gelaste constructies", als uw profiel afkomstig is van uw bibliotheek, zou u de hierboven aangegeven optie moeten kunnen nemen, d.w.z . "Aanpassen/Uitbreiden", en u zult kunnen kiezen hoe u wilt dat de 2 profielen worden samengevoegd.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik heb 3 afzonderlijke onderdelen gemaakt (rechtopstaand, kruis en vervolgens frame geïmporteerd uit AutoCAD), ik heb geëxtrudeerd in het deel van een niet-vaste lengte
In een assemblage heb ik de 3 elementen geïmporteerd, daarna heb ik het frame nog 2 keer geïmporteerd, al mijn onderdelen zijn beperkt in de ruimte.
Nu wil ik graag mijn 3 frames met elkaar kunnen verbinden zodat ik versteksneden kan maken.
Ik begreep het idee niet om een schets te maken met het verwijderen van materiaal (of beter gezegd, ik beheers het niet)
Kunt u explicieter zijn?
Bedankt
Hello@chis32
Praten over een vergadering
en u wilt aansluiten in versteksnede
Of je doet het zoals in het echte leven
Je maakt dus je onderdelen met de juiste afmetingen en hoeken en je positioneert je stukken achter elkaar
Of u maakt uw onderdelen direct in uw assemblage met een extrusie tot aan het eerder goed gepositioneerde plan
@+
Oké, dus dit rechtstreeks in een assemblage proberen te doen is niet de juiste oplossing.
Het is beter om het, zoals Elie opmerkt, te doen in de gelaste constructiemodus
@chris32
Feit is dat via de gelaste constructie de aanpassingen eenvoudiger zijn (afhankelijk van het type profiel)
maar deze aanpassingen creëren een blok van een deel (sinds de constructie gelast)
Door uw onderdelen in de assemblage te maken, kunt u elk element gedeeltelijk opslaan
om te kijken wat het beste bij je past ;-)
@+
Dank je wel gt22
Je hebt me goed geïnformeerd over de 2 opties.
Dus ik ga beginnen met het maken van onderdelen in de assemblage met een extrusie in relatie tot een vliegtuig.