@Bart, probeer het, je zult zien dat het niet de juiste functies zijn.
Het is duidelijk dat @Lucas aan de orde is, uw vraag is al 10 minuten gepubliceerd en hij heeft nog niet geantwoord. Je hebt je macro binnenkort! :D
@Bart, probeer het, je zult zien dat het niet de juiste functies zijn.
Het is duidelijk dat @Lucas aan de orde is, uw vraag is al 10 minuten gepubliceerd en hij heeft nog niet geantwoord. Je hebt je macro binnenkort! :D
Ik klik op Schets, ik selecteer het gezicht waar ik aan het tekenen ben, en door op mijn sneltoets te drukken, springt de lijn alleen naar het midden van de segements. Als ik nogmaals op de sneltoets druk, wordt de functie uitgeschakeld.
@Bart, ik zou het heel leuk vinden om het middelpunt voor mij te selecteren!!
Als er een macro moet worden gedaan, denk ik dat @Lucas de man voor de klus is!
Maar je wilt het middelpunt van een 3D-rand en niet het middelpunt van een schetsrand!?
De tijd om op je lijn te klikken en vervolgens op je macro, het gaat ook zo snel om het middelpunt te selecteren, toch?
Op mijn 3D is het een kwestie van iets sneller gaan en de juiste klik vermijden! Het is om milliseconden te besparen, maar ik kan er niet tegen om daarvoor met de rechtermuisknop te klikken!!
Nou, ik heb een heel domme macro gemaakt. En het werkt voor mij.
Ik klik op een rand van mijn 3D, ik druk op mijn sneltoets die mijn macro oproept, en de middelste stip wordt weergegeven =)
Hier
Ik ben het met @David eens, ik geef de voorkeur aan een sneltoets om mijn tijd te besteden aan het verplaatsen van mijn muis naar een functie. Het is een kwestie van perceptie en gewoonte.
En dan rust de middelvinger voor speciale gelegenheden...
Zie mijn bericht pagina 1, ik heb mijn macro bijgevoegd
Rode dop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben een beetje veel off-topic, maar zijn je buigradii in je lakens niet een beetje klein?
Off topic, maar ik ben het met you@Fred eens
RODE GLB!
KAPOT:
Persoonlijk, toen ik toneelstukken deed zoals de genoemde, ging ik op dezelfde manier te werk.
Wees voorzichtig, volg zorgvuldig. :)
Omdat mijn onderdelen werden uitbesteed (dus geen manier om het verlies bij de vouw te weten) deed ik dat, en ik zorgde nog steeds voor de stroom door de afmeting van de vouw op te geven (ik heb mijn deel niet volledig opzij gezet, ik heb een methodedeel op me genomen).
Dus voor een plaatwerk met 2 lagen voor een U-vormige afwerking, zorgde ik voor een minimale afmeting van de binnenkant van mijn U, maar mijn ontwerp was zodanig dat het geen invloed had op het resultaat: als de straal zo getekend (strak) was, kwam mijn echte U overeen met mijn CAD U, en als de straal groter was, was mijn U breder!
Gaat het goed met je, volg je het al? :)
Misschien heeft @David nog een andere reden...
Ik werk in een plaatwerkfabriek.
Ik maak de plannen voor de workshop (Snijden, Buigen, Ponsen, Lassen etc...)
Over het algemeen is de straal tot 2 mm 2,6 mm (V van 16)
boven 2 mm tot 5 is de straal 5 mm (V van 32)
@Bart Je macro is nikel !!! Bedankt
We kunnen niets voor je verbergen!! Bij het buigen in de werkplaats ontvouwen we alles in binnenmaten, dus de coef K=0,01, we nemen niet de moeite om enerzijds een buigradius te zetten omdat we geen tests hebben gedaan met onze buigmachine en bovendien zouden we een coef K opnieuw moeten berekenen op diktes!! Luiheid overheerst over de buigradiussen, we laten het zoals het is, voorzichtig zodra er onderdelen dicht bij de spaken zijn!
Dat is het waarom en het hoe! Maar toch goed gedaan!!
Bedankt iedereen!
Ik kijk uit naar @David ;)
Ik maakte een excel met mijn gereedschap, mijn spaken en de kracht die nodig was om te vouwen.
Met deze drie parameters weet ik hoe ik tot op de millimeter moet buigen =)
RODE GLB!
Waooow !!!!!!!!!!!
Eerste beste antwoord van de maand !!
Binnenkort de 18.000 punten ............................:/
Rode pet!
Je bent in ieder geval een mijlpaal gepasseerd: je zit op 10000 punten!! :) en TOP 5.
Champagne..., lekker appelsap dat even prikt!
Over 10 jaar moet het goed zijn! ^^