Sneltoetsen

Hallo

Wanneer u een middelpunt van een rand of een segment moet selecteren, moet u er met de rechtermuisknop op klikken en vervolgens het middelpunt selecteren!

Ik probeer tevergeefs een sneltoets op deze "pseudo-functie" te zetten, zoals ik op het segment klik en vervolgens, door op de "A" -toets te drukken, selecteert SW automatisch het middelpunt van deze reeks!

Spreekt het iemand aan? (Ik geef aan dat in de voorgestelde sneltoetsen de 2 "Middelpunt" niets te maken hebben met wat ik probeer te doen!

Bedankt

sw03.png
4 likes

Hallo, ik denk niet dat dat mogelijk is.

Aan de andere kant kun je proberen je magnetisatie zo in te stellen dat deze in het midden van de segementen hangt.

1 like

Verschillende functies kunnen niet worden toegewezen aan sneltoetsen.

Meestal wordt het opgelost door een macro. En nu geef ik mijn plaats op!

1 like

Sorry dat ik ga praten zonder je te helpen, ik wist niet eens dat je dit soort manipulatie wel of niet kon doen met solidworks, ik zal je vraag beter volgen.

Succes.

2 likes

Thuis werkt het!

Kijk naar mijn foto! ;)

aimantation.png
1 like

@Bart, probeer het, je zult zien dat het niet de juiste functies zijn.

Het is duidelijk dat @Lucas aan de orde is, uw vraag is al 10 minuten gepubliceerd en hij heeft nog niet geantwoord. Je hebt je macro binnenkort! :D

5 likes

Ik klik op Schets, ik selecteer het gezicht waar ik aan het tekenen ben, en door op mijn sneltoets te drukken, springt de lijn alleen naar het midden van de segements. Als ik nogmaals op de sneltoets druk, wordt de functie uitgeschakeld.

2 likes

@Bart, ik zou het heel leuk vinden om het middelpunt voor mij te selecteren!!

Als er een macro moet worden gedaan, denk ik dat @Lucas de man voor de klus is!

2 likes

Maar je wilt het middelpunt van een 3D-rand en niet het middelpunt van een schetsrand!?

1 like

De tijd om op je lijn te klikken en vervolgens op je macro, het gaat ook zo snel om het middelpunt te selecteren, toch?

1 like

Hier is je macro!

midden.swp
6 likes

Op mijn 3D is het een kwestie van iets sneller gaan en de juiste klik vermijden! Het is om milliseconden te besparen, maar ik kan er niet tegen om daarvoor met de rechtermuisknop te klikken!!

1 like

Nou, ik heb een heel domme macro gemaakt. En het werkt voor mij.

Ik klik op een rand van mijn 3D, ik druk op mijn sneltoets die mijn macro oproept, en de middelste stip wordt weergegeven =)

Hier

2 likes

Ik ben het met @David eens, ik geef de voorkeur aan een sneltoets om mijn tijd te besteden aan het verplaatsen van mijn muis naar een functie. Het is een kwestie van perceptie en gewoonte.

En dan rust de middelvinger voor speciale gelegenheden...

2 likes

Zie mijn bericht pagina 1, ik heb mijn macro bijgevoegd

Rode dop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 likes

Ik zet hem er voor de lol weer op;)

midden.swp
2 likes

Ik ben een beetje veel off-topic, maar zijn je buigradii in je lakens niet een beetje klein?

3 likes

Off topic, maar ik ben het met you@Fred eens

RODE GLB!

1 like

KAPOT:

Persoonlijk, toen ik toneelstukken deed zoals de genoemde, ging ik op dezelfde manier te werk.

Wees voorzichtig, volg zorgvuldig. :)

Omdat mijn onderdelen werden uitbesteed (dus geen manier om het verlies bij de vouw te weten) deed ik dat, en ik zorgde nog steeds voor de stroom door de afmeting van de vouw op te geven (ik heb mijn deel niet volledig opzij gezet, ik heb een methodedeel op me genomen).

Dus voor een plaatwerk met 2 lagen voor een U-vormige afwerking, zorgde ik voor een minimale afmeting van de binnenkant van mijn U, maar mijn ontwerp was zodanig dat het geen invloed had op het resultaat: als de straal zo getekend (strak) was, kwam mijn echte U overeen met mijn CAD U, en als de straal groter was, was mijn U breder!

Gaat het goed met je, volg je het al? :)

Misschien heeft @David nog een andere reden...

1 like

Ik werk in een plaatwerkfabriek.

Ik maak de plannen voor de workshop (Snijden, Buigen, Ponsen, Lassen etc...)

Over het algemeen is de straal tot 2 mm 2,6 mm (V van 16)

boven 2 mm tot 5 is de straal 5 mm (V van 32)

1 like